Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is. A teljes hazai online kiskereskedelem forgalma 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal és mintegy harmadával több tranzakciós eredménnyel múlta felül az első negyedév teljesítményét. Ezzel az első félévben - a tavalyi év első félévéhez képest összességében csaknem 18 százalékos növekedéssel - közel 131 milliárd forintos forgalmat érve el.

A nyár a műszaki cikkekről szólt

A termékkategóriák tekintetében a szórakoztató elektronika termékkör generálta a második negyedév legnagyobb bevételét (mintegy 11 milliárd forint), ami közel 46 százalékos bővülést jelent 2015 második negyedévének forgalmához képest. A kategória növekedésében - mind a kereslet, mind pedig a bővülő kínálat tekintetében - a 4 évente megrendezendő és nagy népszerűségnek örvendő labdarúgó Európa-bajnokság vásárlásösztönző hatása is megmutatkozott.

A nagyobb értékű műszaki cikkek iránti - megnövekedett - kereslet hatással volt az átlagos kosárértékre is, mely a nyár elején megközelítette a 11 200 forintot, szemben a 2015 nyár elején elért 10 ezer forintos átlaggal. A növekedés pedig nem állt meg júniusban. A harmadik negyedévben az olimpia és iskolakezdés köré épülő kampányok hatására, várhatóan tovább erősödik a szektor.

Átlagosan 12 százalékos kedvezmény

A kutatóintézet szerint a webáruházak többségének a "promóció" többnyire még mindig a termék- vagy kosár-százalékos kedvezmény adását jelenti, miközben az "akciózás" már egyre inkább nemcsak a leárazásokról, hanem az online vásárlás élményéről is szól.

A kifejezetten egy napig tartó akciók esetében - a népszerű "fekete péntek"-nek is köszönhetően - az átlagosan elérhető kedvezmény mértéke a tavalyi évhez képest a duplájára emelkedett. Az egyre változatosabb akciós lehetőségek, a konkurenciaharc és a jelentős árengedmények miatt az online vásárlók immár átlagosan 12 százalékos kedvezményben részesülhetnek a meghirdetett leárazások keretében. Átlagosan 2 vásárlás valósul meg 100 látogatásból.