Jelentős adminisztrációs teher alól mentesülnek február 1-jétől a közigazgatási szerveknél hatósági eljárást kérelmező vállalkozások. A cégeknek a jövőben az eljárások indításakor nem kell a kérelemhez cégkivonatot, aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintát csatolniuk - hívta fel a figyelmet a változásra a hazai céginformációs szolgáltatások informatikai alapjait biztosító Microsec Zrt.

A könnyítésre egy tavalyi jogszabály-módosítás alapján kerülhet sor. A változtatás eredményeként a közfeladatot ellátó szervek ingyenesen férhetnek a vállalkozások cégjegyzéki adataihoz. Az eljáró hatóságok a cégiratokat a jövő hónaptól elektronikus úton szerzik be a cégnyilvántartásból, ezt azonban csak akkor tudják megtenni, ha a vállalkozások az iratokat a változásbejegyzési eljárások során az előírásoknak megfelelően benyújtották.

A jogszabályváltozás egy nehezen indokolható gyakorlatnak vetett véget: a módosítást megelőzően az állam olyan adatokról kért igazoló okiratokat a vállalkozásoktól, amelyeket egy szerve közhitelesen nyilvántartott - véli Hegedüs Márton, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Céginformációs szolgálata technikai szolgáltatójaként ismert Microsec fejlesztési igazgatója. A céges ügyekben eljáró hatóságoknak a módosítás hatályba lépésének időpontjáig mindenképpen be kell szerezniük az elektronikus adatlekéréshez szükséges informatikai eszközöket is - tette hozzá a szakember.