Áprilisban 8681 új személyautó talált gazdára a magyar piacon, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly áprilisi adatot. Az év első négy hónapjában pedig több mint 33 ezer új autó került forgalomba, ami 19 százalékos növekedést jelent éves összevetésben - derül ki a Datahouse kedden publikált számaiból. Napi átlagban tehát 275 darab új autót vettek a magyar cégek és magánszemélyek összesen.

A négyhavi eladási adatok alapján a márkarangsort a Suzuki vezeti 3949 autóval - ez azt jelenti, hogy átlagosan naponta - a hétvégékkel együtt - 33 darab Suzukit vettek a magyar vásárlók. A Suzuki után a Ford következik, közel 3400 autóval, a harmadik pedig a Skoda 3107 darabos eladással. A top 10-ben szerepel még az Opel, a Toyota, a VW, a Dacia, a Renault, a Kia és a Nissan.

Az új autók márkarangsora - 2017. január-április
MárkaEladás (darab)Piaci részesedés (százalék)
SUZUKI394911,96%
FORD339810,29%
SKODA31079,41%
OPEL29518,94%
TOYOTA24927,55%
VOLKSWAGEN21726,58%
DACIA20406,18%
RENAULT14534,40%
KIA12863,89%
NISSAN11683,54%
Forrás: DATAHOUSE

Az is kiderül az összesített adatokból, hogy január-áprilisban luxusautókkal is gazdagodott a magyar autópark: Lamborghiniből, Bentley-ből és Ferrariból 1-1 darab került forgalomba.

Magánszemélyeknél más a helyzet

Az előbbi adatok a teljes újautó-piacot mutatják, ezen belül azonban jelentős különbségek vannak a cégek és a magánszemélyek vásárlásai között. Az idei első negyedévben az új autók többségét, 60 százalékát a cégek vették meg, a fennmaradó 40 százalék volt a magánszemélyeké.

Utóbbiak körében pedig szintén a Suzuki volt a legnépszerűbb, majd az Opel, a Toyota, Dacia és a Ford következett. A konkrét modellek közül pedig a Suzuki Vitara, a Suzuki SX4 Cross és a Dacia Duster volt a legnépszerűbb az év első három hónapjában. (A magánszemélyek vásárlásairól és márkarangsoráról itt olvashat.)