Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A GVH az kereskedőcég 2015. november 20. napjára (Black Firday) hirdetett akciójának népszerűsítését vizsgálta. Az Extreme Digital kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak - például a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" - szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A fenti promócióval kapcsolatos reklámok, tájékoztatások televízióban, illetve tv-interjúban, rádióban, újsághirdetésben, hírlevélben, blogposztokon, bannereken, PR cikkekben jelentek meg.

A GVH megállapította, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert

• reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek,
• a kínált termékek mindössze kevesebb, mint 1 százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".

A GVH gyakorlata értelmében az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

Megszólalt az Extreme Digital is

"Minden tiszteletünk a GVH-é, de ahogy 2015-ben úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink. Két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolunk - kommentálta a GVH döntését Várkonyi Balázs a cég ügyvezető igazgatója.."Vagyis a fogyasztók tapasztalataink szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni" - tette hozzá.Az Extreme Digital - elébe menve a kedvezmények mértékét firtató kérdéseknek - termékcsoportokba osztva a mintegy 100 ezer akció ajánlatot statisztikát készített az idei kedvezmények mértékéről:
  • lámpa, bútor, lakásdekor átlagosan 45%, legnagyobb 77%
  • TV, audio, projektor átlagosan 32%, legnagyobb 62%
  • mobiltelefon átlagosan 23%, legnagyobb 50%
  • barkács, kert átlagosan 35%, legnagyobb 65%
  • számítástechnika, átlagosan 27%, legnagyobb 45%
  • kis háztartási gép átlagosan 34%, legnagyobb 60%,
  • háztartási nagygépek átlagosan 25%, legnagyobb 45%,
  • sport, játék átlagosan 32%, legnagyobb 60%,
  • fotó átlagosan 22%, legnagyobb 33%