Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Európai Bizottság még tavaly novemberben hozott határozatot arról, hogy a magyar reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. Ezért azt a kormány még tavaly egységesen 5,3 százalékra módosította. A mostani minisztériumi javaslat szerint a már megfizetett reklámadót visszakérhetik a cégek, a reklámadó új mértéke viszont júniustól 9 százalék lesz - írja az Inforádió a közlemény alapján.

"Egy gyors számítással minden vállalkozás, amelyet érint a reklámadótörvény mostani módosítása realizálhatja, hogy a 2017-re vonatkozó kötelezettség éves szinten nem nagyon fog változni" - mondta az RSM adószakértője.

Eddig azok a reklámadó-köteles vállalkozások, amelyeknek a reklámközzétételből származó bevételük a 100 millió forintot meghaladta, 5,3 százalékot voltak kötelesek fizetni a reklám-árbevételük után. "Most ez úgy változik, hogy idén május 31-ig az összes árbevételük után nulla százalékos adófizetési kötelezettség keletkezik, ezután pedig 9 százalék". Az adószakértő szerint ha ezeknek a vállalkozásoknak egyenletesen oszlik meg az árbevételük, akkor éves szinten gyakorlatilag 5,24 százalékos lesz az adóterhük.

2018. január elsejétől viszont a mostani 5,3 százalék 9 százalékra fog változni, amely 1,7-szeres adónövekedést fog jelenteni. Ekkor minden érintett vállalkozásnak újra meg kell majd néznie, hogy az árbevételre vetített 9 százalékos adóterhelés hogyan befolyásolja a nyereségüket - javasolta.

Az RSM adószakértője úgy látja, hogy azokban az iparágakban, ahol eddig 3-5-6 százalékos nyereség volt, ott gyakorlatilag a 9 százalékos adó elviheti az eddigi nyereséget veszteségessé téve a vállalkozást. Az érintett vállalkozások a törvénymódosítás szövege szerint szabadon rendelkezhetnek majd a többlet felett, ami a reklámadó-túlfizetésükből származik.

Eldönthetik, hogy visszaigénylik-e az egész összeget, vagy más adónemszámlán lévő kötelezettségeiket teljesítik ebből, például átvezethetik az áfa-számlájukra. De úgy is dönthet egy vállalkozás, hogy a reklámadó-számláján megjelenő többletet a számlán hagyja, és a későbbi adófizetési kötelezettségeinél használja fel azt.