A magyarországi autósok mintegy 70 százaléka valószínűleg értetlenül kapkodja a fejét ezekben a napokban, amikor a kgfb kapcsán csak úgy röpködnek a 18 ezer forintos átlagdíjról szóló hírek. Igazuk van, ha értetlenkednek, az éves átlagdíj ugyanis nem az, amit ez a kampány sugall, hanem ennek akár a kétszerese, sőt annál több is lehet.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) és a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. portfóliójának adatai alapján is egyértelműen és gyorsan kiszámolható, hogy a járműtulajdonosok legnagyobb részének akár 30-40 ezer forint között van a kötelező díja. Ráadásul ők nem is válthatnak biztosítót, hiszen nem most van a fordulójuk - közölte a CLB.

A szakma is már csak megszokásból beszél kampányról, hiszen a mostani időszakban mindössze másfél millió jármű - 1 millió személyautó és félmillió motor, pótkocsi, utánfutó, s más közlekedési eszköz - az érintett. Az ilyen kis eszközök átlagdíja 5 ezer forint körül van, így a tulajdonosaikat valószínűleg nem érdekli, hogy 15-vagy 25 százalékkal emelkedik a díjuk, mert ez éves szinten nem éri el az ezer forintot sem - mondta Németh Péter, az alkuszcég értékesítési és kommunikációs igazgató.

A most váltok másik része pedig flottatulajdonos, vagy olyan, többnyire idős autósokból áll, akik már minimum 7 éve nem cserélték le a kocsijukat, s javarészt bónusz 10-ben vannak. Ők azok, akik nem használnak internetet, s vidéken laknak, ahol hagyományosan lényegesen alacsonyabbak a kgfb-díjak. Így eshet meg, hogy ennek az "állománynak" az átlagdíja mindössze 18 ezer forint körül mozog, míg csaknem 3 millió autósnak - akiknek már újabb és magasabb kategóriájú autójuk van, fiatalabbak, vagy nagyvárosi lakosok - az átlagdíja 30-40 ezer forint körül mozog.