Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Miután a tavasszal a magyar kormány is beszállt a Csíki Sör és a Heineken névhasználati vitájába, majd a nyár elejére rendeződött a konfliktus azzal, hogy a felek megegyeztek, látszólag minden akadály elhárult az erdélyi sörgyár érvényesülése elől. Azonban a Csíki Sör most mégis apróbb meghátrálásra kényszerül: fokozatosan teljesen kivonul a nagy kereskedelmi láncok áruházaiból a termékeivel, miután nem bírja az árversenyt - írja a Világgazdaság.

A probléma ugyanis az, hogy a nagy sörgyártók, így a Heineken vagy a Dreher például 200 forintért árulja az ugyanolyan kategóriájú sörét, mint a Csíki, amelynek 400 forintért árulják az italát. A lapnak Lénárd András, a cég ügyvezetője azt mondta, hogy ez arra jó, hogy a fogyasztó pszichózisát befolyásolják, így majd egy kocsmában is azt kérik a fogyasztók, ott viszont már drágábban adják.

A konfliktushelyzet alapját abban látja, hogy míg az ő hirdetési költségük 150 millió forint egy évre, addig a konkurensek 800 millió forintot költenek csak az első félévben. A Csíki Sör ezért házhoz szállítja majd a termékeit, hogy új fogyasztókat érjen el.

A problémára nemcsak ez a gyártó, de a többi kisüzemi főzde is panaszkodik. A GVH a nagyobb társaságok piaci dominanciáját vizsgálja is, a kormány azonban nem itt módosított, hanem a jövedéki adókedvezményekkel. Ez viszont leginkább a Matolcsy György jegybankelnök rokonainak, Szemerey Tamás és Zoltán kezébe került Pécsi Sörfőzdének kedvezhet.