Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Éves meghallgatásán a tárcavezető hangsúlyozta, hogy a tárolókban 23 százalékkal több gáz van jelenleg, mint tavaly ugyanilyenkor. A magyarországi gázhálózat maximális napi betáplálási kapacitása jelentősen meghaladja a legmagasabb napi fogyasztási szükségletet - idézte Seszták Miklóst az MTI.

2017 őszéig a családok több mint 1100 milliárd forintot spórolhattak meg a rezsicsökkentésnek köszönhetően. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) elmúlt éves tevékenységei és eredményei közül kiemelte az Otthon melege programot, amelynek keretében csaknem 29 milliárd forintnyi pályázatot hirdettek meg, a támogatások 130 ezer háztartás energiakorszerűsítését - többek között háztartási nagygépek cseréjét és fűtéskorszerűsítést - tették lehetővé.

A szupergyors internet programról szólva elmondta, hogy a hálózat kiépítése a terveknek megfelelően 2018 év végére befejeződhet, a kevésbé fejlett régiókban 44 milliárd forintból 410 ezer háztartás bekötését biztosítják. Emellett 2019 végéig 31 milliárd forintból a köznevelési és szakképzési intézményekben 1,3 millió tanuló és pedagógus számára biztosítják az internetes oktatáshoz szükséges infrastruktúrát.

Seszták Miklós közölte, hogy az NFM feladatokat kapott a fogyasztóvédelemben is, ennek érdekében szorosan együttműködik a rendőrséggel és az adóhatósággal. A jogsértő webáruházak arányát 54 százalékról 14 százalékra sikerült csökkenteni és jelentősen visszaesett a termékbemutatók miatti panaszok száma is.

A közlekedési infrastruktúra fejlesztését összesen 2588 milliárd forint értékű támogatási szerződés biztosítja, idén folytatódik a megyei jogú városok bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba.

A Nemzeti Eszközkezelő 2017 augusztusáig több mint 41 ezer ingatlan felajánlást fogadott és csaknem 32 ezer ingatlant vásárolt meg, így 152 ezer ember lakhatását biztosítja.

A vizes vb 170 milliárdjára is rákérdeztek

Az ülésen Szakács László (MSZP) kifogásolta, hogy a vizes világbajnokságra 24,5 milliárdos kerettel számoltak, ám a végösszeg csaknem 170 milliárd forint lett, de a létesítményfejlesztések nélkül is megközelítették a 40 milliárdot a költségek. Fölvetette emellett, hogy az MVM Magyar Villamos Művek több mint 500 millió forinttal támogatta a Civil Összefogás Fórumot (CÖF).

Válaszában a miniszter ismertette, hogy az NFM mint tulajdonosi jogokat gyakorló intézmény nem szólhat bele az MVM társadalmi szerepvállalásába, így tehát a tárcának ezzel kapcsolatban nincs teendője.

A világbajnokság során - mint fogalmazott - nem történtek olyan beruházások, amelyekre ne lett volna szükség a verseny nélkül is, ezek költségeit pedig el kell különíteni a szervezés költségeitől. Emelkedtek a biztonsági kiadások és a kommunikációs költségek is a két évvel korábban tervezetthez képest - tette hozzá. Közölte, hogy a záró elszámolás még készül, így a végleges költségadat még nem ismert.

Járműgyártást erősítené a kormány

Volner János (Jobbik) többek között a buszgyártás és a kötöttpályás közlekedési eszközök gyártásának bővítését sürgette, továbbá aggasztónak nevezte a dunaújvárosi Dunaferr helyzetét. A minisztert emellett a kormány álláspontjáról is kérdezte az Északi áramlat 2, valamint az elektromos autókra kivetett jövedéki adó kapcsán. Kifogásolta továbbá, hogy az állami tulajdonú záhonyi terminált a fejlesztési koncepció hiánya miatt elkerüli a keleti áruforgalom.

Válaszában Seszták Miklós kiemelte, hogy a buszgyártás bővítése továbbra is a kormány stratégiai céljai között szerepel, a kötöttpályás közlekedési eszközök gyártásába szeretnék bevonni a dunakeszi üzemet, a Dunaferrt pedig a kormány akár teljes egészében megvásárolná, a tulajdonosok azonban egy megkeresésre sem jelezték eladási szándékukat.

A kérdésekre válaszolva hangsúlyozta, hogy a záhonyi áruforgalom a korábbi évekhez képest erősödött és további intézkedésekkel segítik az átmenő forgalom növekedését. Az Északi áramlat 2 megépítésében rejlő lehetőségeket a kormány szeretné minél jobban kiaknázni - tette hozzá a miniszter.

Az elektromos hajtású járművekről egyelőre nincs egységes kormányzati álláspont, így nem tudni, hogy az áramot mint üzemanyagot jövedéki adó fogja-e terhelni - idézte Seszták Miklóst az MTI.