Október 16-án tartották meg a Művészetek Palotájában a turisztikai szektor legfontosabb hazai szakmai eseményét a Turizmus Summitot, ahol Orbán Viktor miniszterelnök dicsérte a szektort, többek között azt mondta, hogy a magyar gazdaság egyik legfontosabb pillérévé nőtte az ki magát. Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, egy héttel később a dolgozók megdicsérése után tömeges kirúgásokba kezdtek.

Érintette magát a Magyar Turisztikai Ügynökséget, valamint az onnan kiszervezett kisebb vállalkozásokat is. Összesen több mint 100 főnek mondtak viszlátot akkor, dacára annak, hogy még a tavasszal és nyáron is vettek fel új alkalmazottakat. Fel kellett állnia például a teljes bormarketing részlegnek is, alig maradtak a digitális osztályon is.

Viszont egy részlegről nem rúgtak ki senkit: ez pedig a divatmarketing osztály volt, amelyről Guller Zoltán, a szervezet vezetője még 2018 tavaszán azt mondta, hogy "alkalomszerűen, de folyamatosan kikéri Orbán Ráhel szakértői véleményét." Az így életre hívott Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt.-nél - ahogy arról a 24.hu ír - nem volt semmilyen leépítés, a hivatalos cégadatok szerint 18-an dolgoznak ott, de a portál forrásai a szerződéses alkalmazottakkal együtt legalább negyvenre teszik az összlétszámot.

A szervezet kiemelt szerepét az is mutatja, hogy mígaz MTÜ és a fejlesztőcégei kapcsán felmerült, hogy elköltözhetnek, végül maradtak a Kacsa utcában, de a divatmarketinget egy budai, Istenhegyi úton lévő villába költöztették. A Napi.hu több forrásból úgy tudja, hogy már szeptemberben idekerültek, megelőzve a kirúgási hullámokat, ezzel szemben a 24.hu szerint csak utána költöztek át a patinás épületbe. Az Opten cégadatbázis szerint is október legelején került át ide a részleg.

A százéves villaépületből kialakított menő irodaházat korábban hosszú ideig egy reklámcég bérelte, de az állami divatpromóter megjelenése előtt felújítási munkálatok kezdődtek.