A biztosító költséghányada tavaly 13,41 százalék volt, idén pedig 12,8 százalékot terveznek. Látványos szervezetátalakítási projekt indult el 2016-ban, ameéáynek nyomán a korábbi 40 helyett mára 32 középvezető maradt, 70 százalékuk korábban nem dolgozott a biztosítónál - jelentette be Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító Zrt. vezérigazgatója.

A biztosító bruttó díjelőírás (az élet- és nem életbiztosítási ágazatot is beleértve) ) tavaly 10 százalékkal nőtt és meghaladta 64 milliárd forintot, majd 2018 első negyedévben is ekkora növekedést értek el. Idén az év egészében is hasonló dinamikát szeretnének elérni. A termékkínálaton sokat karcsúsítottak, kétszázról 43-ra csökkent a termékek száma.

A keresettebb kártípusok maradtak a portfólióban, így érthetőbbé vált az árazás az ügyfelek számára is - mondta Polányi Zoltán, az értékesítési terület vezetője.

Az utóbbi hetekben a több mint ötszáz fős ügynökhálózat egésze tabletet kapott. A biztosító egy újfajta lakásbiztosítási termékkel is előállt, amely az ügyintézés már teljesen papírmentes. Emellett új kezdeményezéssel is előálltak: ha az ügyfél online jelenti be a kárigényét és a biztosító által kért mind papírt becsatol, de mégsem érkezik meg három napon belül a kártérítést, akkor az Uniqa 15 ezer forintot fizet "kárpótlásul".

Az ügyfelek harmadát minden évben megkérdezi a biztosító arról, hogy mennyire elégedett a szolgáltatással - közülük 80 ezren válaszoltak is. Az ügyfelek értékelése alapján az 5-ös skálán (ahol az 5-ös a kiválót jelenti) átlagosan 4,4-es eredményt értek el.

Az Uniqa bécsi anyavállalata elindított egy innovációs műhelyt és egy kockázati tőketársaságot insurtech cégek támogatására. Magyarországon ősszel a saját elképzelésünk alapján lépünk ezen a területen - Kurtisz.

Fotó forrása: Shutterstock.