Az öregedés elleni szerekre 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintot költöttek a magyarok, leginkább a drogériákban. A ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma 9 százalékkal nőtt egy év alatt, míg mennyiségi dinamika 3 százalék - 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás - adta hírül a Nielsen.

A fiatalos bőr iránti vágy jól látszik a kiskeradatokban: a kimondottan arcápoló termékek (arckrémek, szérumok, maszkok) értékbeli forgalmának kétharmadát teszik ki az anti-ageing/lifting hatású termékek. Egy év alatt több mint hárommillió öregedésgátló termék került a kosarakba, ez 7 százalékkal több az előző évinél.

Az "örök fiatalság" titkát leginkább a célzott hatású arckrémekben látják a nők, az értékbeli forgalom négyötödét ezek adták, e ez csaknem százezer liter kencét jelent. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető szérumok, amelyekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ez hozzávetőleg ötezer liter "csodaszert" takar. Az arcmaszkokból félmillió fogyott a vizsgált időszakban, negyven százalék fölötti értékbeli növekedés mellett forgalma meghaladja a 200 millió forintot.

Megújuló szépség éjjel-nappal: az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali krémek hozzák, valamivel több mint egynegyedét az éjszakai krémek. A még célzottabb, szem környékét ápoló liftinges megoldásoké a forgalom egytizede.

Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák forgalma is egyötödével ugrott meg értékben az elmúlt 12 hónapban - mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási elemzője.