A repülőgépipar fejlődése is jelentős a magyar gazdaság egyik kiemelkedő területének számító autóipar mellett, csak az utóbbi egy évben az Airbus, a Lufthansa Technik, Rolls Royce is indított beruházásokat Magyarországon.

A kedvező változások is hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar kormány mintegy háromnegyed évvel ezelőtt létrehozta a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanácsot, amely a repülőgépipari stratégiájának elkészítését tűzte ki célul - mondta a politikus az MTI beszámolója szerint.

A Magnus Aircraft Zrt. két év alatt mintegy hatmilliárd forintot fordított beruházásra, kétmilliárd forintos kormányzati támogatás mellett a pécs-pogányi reptéren. A hétfőn átadott kompozit elemek gyártására alkalmas, 5100 négyzetméteres üzem mellett korábban már elkészült egy 1900 négyzetméteres összeszerelő egység és egy 300 négyzetméteres irodahelyiséget is.

A kisebb gyártórészben tavaly október végén indult el a termelés, a magyar fejlesztésű, kompozit testű repülőgépek előállításával foglalkozó kompozit egység pedig a próbaüzem időszakában van. A tervek szerint jövőre már teljes kapacitással tud működni kompozitgyár, és akár több mint kétszáz - nagyobbrészt exportra szánt - repülőgép előállítását teszi lehetővé.

A magyar tulajdonú Magnus a világ minden földrészén jelen van saját fejlesztési Fusion repülőgépmárka típusaival - mondta Boros László vezérigazgató. Tarány Gábor tulajdonos szerint szeretnék bizonyítani komoly létjogosultságukat a repülőgépiparban és azt, hogy egy magyar fejlesztésű repülőgép sikeres lehet, arra pedig a magyarok büszkék lehetnek.

A vállalat nyár végén jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a magyar fejlesztésű, kompozittestű repülőgépeiből. A vállalatnál hetvenen dolgoznak, de az év végén várhatóan már több mint száz munkatársra lesz szüksége a cégnek, míg 2020 második felében akár 150 embernek is munkát adhat a Magnus Pécsen.

A cég korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek. A nyilvános cégadatok szerint félmilliárd forintos saját tőkével rendelkező Magnus Aircraft Zrt. nettó árbevétele 2017-ben 175 millió, 2018-ban pedig 320 millió forint volt, adózott eredménye a két évvel ezelőtti 5 millió forintról tavaly 12 millió forintra nőtt.