A felmérés egyértelműen rávilágít arra, hogy ma már a kávézásnál minőség az elsődleges szempont a fogyasztók számára a kávé kiválasztása során - kommentálnak a tanulmányban.

Az otthoni kávéfogyasztás mellett pedig ugyanolyan népszerű a munkahelyi, vagy hosszabb utak során, a töltőállomásokon történő kávézás.

A Mol megbízásából 2017 szeptemberében készített online felmérésben résztvevők több mint fele (62 százalék) naponta 2-3 alkalommal kávézik. 10-ből 3-an pedig már rögtön, az ébredést követő egy órán belül fogyasztják az első kávéjukat. Ami érdekes, hiszen a válaszadók kevesebb, mint negyede (23 százalék) mondta azt, hogy élénkítő hatása miatt kávézik. A többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A fogyasztók körében a legnépszerűbb kávé típus az eszpresszó (39 százalék), de minden ötödik kávéfogyasztó capuccinot vagy latte macchiatot választ.

A válaszadók több mint harmada otthon és munkahelyén kávézik, de minden tizedik fogyasztó elvitelre is vásárol kávét.

Hosszabb utazások során pedig 10-ből 7-en a töltőállomásokon történő kisebb pihenés beiktatásakor is rendszeresen kávéznak. A Mol felméréséből az is kiderült, hogy a fogyasztók számára elsődleges szempont a kávé minősége (28 százalék, ezt követően pedig az ár-érték arány, a kényelmi szempontok, valamint a megszokás játszanak szerepet abban, hogy hol fogyasztják kávéjukat.

A Mol Fresh Corner töltőállomásain elérhető kávé választékot a felmérésben résztvevők is jól ismerik és kedvelik, 10-ből 4 válaszadó már több mint 5-ször fogyasztotta el itt kávéját - derül ki a felmérésből.