Megalakult a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE), amelyben a földgáz- és a megújuló forrásokból származó biogázipar képviselői, közlekedési szolgáltatók és a közlekedés ellátásában érdekelt társaságok szerepelnek.

Az egyesület rövid távú céljaként azt jelölte meg, hogy a gázüzemű jármű és gáztöltő infrastruktúra európai elterjedésének egy százalékát elérje.

Ehhez véleményük szerint 25-30 nyilvános töltőállomásra és további privát - tehát csak saját flották töltésére szolgáló - kútra van szükség.

Mindezzel párhuzamosan mintegy 1500 autóbusz, 1100 nehéz teherjármű és 10-15 ezer személyautó, illetve kisáruszállító forgalomba állására lehet számítani.

E járműszám a hazai közlekedés energiafelhasználásának nagyjából 2 százalékát fedezi majd, közben Magyarország biogáztermelő képessége elérheti a hazai közlekedés energiaigényének egyharmadát is, amely mennyiség akár 6 millió tonna szén-dioxid kibocsátásától mentesítheti hazánkat - teszik hozzá.

Az MGKKE emellett a hidrogén jövőbeli elterjedésének igényét is képviselni kívánja. A CNG alapú alternatív közlekedéssel Európa többi államához képest jelentős hátrányból indulunk, a teljesen emissziómentes hidrogénnel azonban még nem késtünk el - fogalmazott Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke.

Az MGKKE alapító tagjai között szerepel az ACIS, a Ganzair Kompresszortechnika, az IVECO, a NABI, a Tisza Volán, de részt vesz benne a Magyar Biogáz Egyesület vagy a Magyar Terület- és Településfejlesztők Szövetsége is.

Az egyesület létrehozatalában együttműködési szándékkal tevékenyen részt vett az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt., a Főgáz Zrt. és a Mol Nyrt. is.