Péntekre összehívta a BKV felügyelőbizottságát Katona Tamás, a testület elnöke, hogy áttekintsék az M3-as vonalon közlekedő orosz metrószerelvények beszerzésének teljes körű kivizsgálására vonatkozó javaslatot - írja a Népszava. A BKV igazgatósági döntésének értelmében a vizsgálatba külső szakértőt is bevonnak, ám korántsem mindegy, hogy kit. Félő, hogy azok fognak szakvéleményt kiadni, akiket korábban bevontak a tender lebonyolításába, illetve a beérkezett kocsik műszaki átvételébe.

A Népszavának nyilatkozó - neve elhallgatását kérő szakértő szerint - sokkal megnyugtatóbb lenne mindenki számára, ha közbeszerzést írnának ki a feladatra és egy valóban független nemzetközi minőségvizsgáló céget bíznának meg a munkával.

A BKV a jótállás keretében az orosz szakemberek segítségével kívánja üzemképes állapotba hozni a rozsdásodó szerelvényeket és a szerződésre hivatkozva járműállási kárátalányt számít fel, amelynek összege nincs maximálva. A gond csupán az, hogy a Metrowagonmash nem fizet. Se sokat, se keveset.

Ezért indított pert a BKV még tavaly. Az ügy jelenleg is a nemzetközi jogsegély fázisában van. Márpedig az átadás óta tapasztaltak szerint joggal feltételezhető, hogy a gyártó által vállalt 30 éves élettartam, csak komoly ráfordítások és javítások árán lesz tartható, igaz, kocsiszekrények és az alvázak rozsdamentességére vonatkozó jótállás csak 10 évre szól.