November végén születik döntés az Opel magyar gyárának jövőjét illetően, akkor határoz ugyanis az új francia tulajdonos, a PSA arról, hogy kap-e újabb megrendeléseket az üzem az elkövetkező években - értesült a szentgotthárdi hírportál. Korábban hasonlóan nyilatkozott lapunknak Kaszás Zoltán szóvivő, aki szerint az Opel vezetősége még dolgozik a vállalat jövőjét meghatározó terven.

Összesen 200-an kerülhetnek sorra

A Napi.hu olvasói levelet kapott az Opel Szentgotthárd Kft egyik dolgozójától, aki szerint október 31-én délután, műszakváltáskor rögtönzött gyári szintű meetinget hívtak össze. Itt a termelési igazgató röviden és tömören közölte: az újabb megrendeléscsökkenés miatt decemberig bezáróan az összes motorgyártásban érintett kölcsönzött munkaerőtől meg fognak válni. (Ez tudomása szerint újabb 100-120 dolgozó lehet). Őket visszaküldik a WHC Consulting Kft. munkaerő-kölcsönző céghez

Az első elbocsátási hullámra október 20-án derült fény, akkor körülbelül 100 kölcsönzött munkavállalótól váltak meg. Az indok így szólt: hozzá kell igazítani a termeléshez a dolgozók létszámát, az új tulajdonos pedig a kapacitás csökkentése mellett döntött. A tervek szerint az eddig jellemző évi 600-700 ezer motor mellett jövőre már csak körülbelül 450 ezer motort fog gyártani a magyar Opel-gyár - írtuk meg korábban.

A magyar Opel dolgozói létszáma 2017-ben éves átlagban 1252 főt tett ki a kölcsönzött munkavállalók nélkül.

A politikusok is aggódnak

A legutóbbi szentgotthárdi képviselő-testületi ülésen is szó esett a Opel-gyárról. Míg korábban a város vezetői, élükön Huszár Gábor (Fidesz-KDNP) polgármesterrel, rémhírterjesztésről beszéltek az Opellel kapcsolatos sajtóhírekről, ma már ők is elismerik, hogy vannak gondok az üzemben. Virányi Balázs független képviselő többek között arról beszélt az ülésen, hogy meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a kommunális adó esetleges bevezetésével a kiesett adóbevételeket pótolni lehessen a helyi költségvetésben.

A closer.hu információi szerint Bana Tibor (Jobbik), szentgotthárdi országgyűlési képviselő a jövő héten újabb szóbeli kérdést tesz fel a parlamentben a gyárral kapcsolatban. Korábban Bana hiába érdeklődött a kormánynál, Cseresnyés Péter államtitkár nem tudott válaszolni érdemben a képviselő kérdéseire.

Erőfölényben

Olvasónk kifogásolta, hogy az eddigi elbocsátások nem túl kíméletes módon történtek: reggel elkezdtek dolgozni a munkások, majd dél körül megállították a szerelősorokat és csoportosan kísérték fel az embereket a felmondásra. Szerinte, akik páran ebben az első körben "tévedésből" nem szerepeltek, azokat a rá következő héten küldték el. Műszakrendjüknek megfelelően megjelentek, majd miután felvették a munkát rá 10 percre közölték velük, hogy mehetnek haza.

Az elemzők szerint a magyar gyár maradhat

Az Automative News által megszólaltatott elemzők úgy látják, hogy a PSA végül arra kényszerülhet, hogy három európai gyárát is bezárja 2021-2022 végére annak érdekében, hogy javítani tudja kapacitáskihasználtságát - idézi a Portfolio.hu. A találgatások szerint ennek az akciónak az Opel eisenach-i üzeme, valamint a PSA spanyolországi gyára eshet áldozatául. Az elemzők úgy látják, hogy az itteni termelést átvihetik majd más európai üzemekbe.

Hogyha a találgatások helyesnek bizonyulnak, az egyben azt is jelentené, hogy az Opel magyarországi motorgyára tovább folytathatná működését Szentgotthárdon - értékel a portál.