A Budapest 2024 Nonprofit Zrt. négymilliárd forint plusz áfa értékű keretmegállapodást kötött 2016. december 13-án a Humán Telex Reklám Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel és a MindShare Médiaügynökség Kft.-vel a "társadalmi párbeszéd az olimpiáért kommunikációs kampány 2017-es stratégiájának kialakítására, rendezvények megvalósítására, média kommunikációs kampány megtervezésére, lebonyolítására" - derül ki a magyar és uniós közbeszerzési eljárások figyelésével foglalkozó Közbeszerzési Hirdetmény Figyelő (KHF.hu) portál adataiból. A keretösszeg hárommilliárd forint, ami egymilliárd forinttal növelhető.

A központi költségvetési támogatásból működő, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) és a főváros 50-50 százalékos tulajdonában lévő Budapest 2024 Zrt. szeptemberben hirdette meg a kommunikációs közbeszerzését, amit végül versenytárs nélkül, egyedüli ajánlattevőként nyert meg a közösen pályázó Humán Telex és MindShare.

A Humán Telex már nagyon tudja kommunikálni a budapesti olimpiát, hisz a 2016-os kommunikációs kampányt is e társaság és a MindShare-rel azonos cégcsoportba tartozó Media Insight Médiaügynökség Kft. tervezte és bonyolította le. A munkát szintén egyedüli ajánlattevőként nyerték el a vállalkozások, amelyek idén nettó 900 milliós keretből gazdálkodhattak - de ezt december végén megemelték 1,31 milliárd forintra. Jövőre viszont már 3+1 milliárdból gazdálkodhatnak a kommunikációs cégek.

A Humán Telex egyik tulajdonosa Orosz Pál, aki az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója és a Ferencvárosi Torna Club (FTC) tulajdonában lévő Fradiváros Vagyonkezelő Zrt. igazgatósági tagja is - derül ki a Céginfo.hu adataiból..

A cégek feladatai a tenderkiírás alapján:

  • rendezvényszervezés (konferenciák, workshopok, lakossági és sportesemények - fesztiválkitelepülések, sporteseményeken történő kitelepülés vagy szponzoráció, a Budapest 2024-es pályázat népszerűsítése a 2017-es FINA vizes vb-n és a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválon, június 23-án az Olimpia Napja megtervezése és lebonyolítása, látogatóközpont üzemeltetése), pr-kommunikációs feladatok, szóróanyagok, film- és videóanyag gyártása
  • Médiatervezés és médiavásárlás, a médiabeszerzéshez kapcsolódó kreatív tervezés és gyártás
  • Egyéb kommunikációs, kreatív tervezési és gyártási feladatok ellátása