Az egyenlőség a Vodafone egyik alapértéke, ezért idén nőnap alkalmából a vállalat átalakította a budapesti székházán lévő logóját, ami március első hetében végig látható lesz a budapesti Vodafone székház Duna felőli oldalán.

A szolgáltató az elmúlt években számos programot indított annak érdekében, hogy 2025-re a világ legjobb munkahelyévé váljon a nők számára. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, elengedhetetlen az egyenlő feltételek megteremtése.

A Grant Thornton 2017-es kutatása szerint ('Women in Business') az Európai Unióban a felsővezetők csupán 26 százaléka nő, a vállalkozások 36 százalékánál pedig egyáltalán nincs nő a vezetőségben. Noha tapasztalható változás, a nők aránya még mindig jóval alacsonyabb a vezetői pozíciókban - emlékeztet a vállalat közleményében.

A Vodafone Magyarországnál a vezérigazgatót is beleértve a nyolctagú menedzsment fele nő, ami átlagon felüli a hazai viszonyokat tekintve, különösen egy technológiai vállalat esetében. Az információs és kommunikációs szektorban (ikt) ugyanis az átlagosnál nagyobb arányban dolgoznak férfiak, uniós adatok szerint az ezen a területen dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez az arány - hívja fel a figyelmet a cég.

A Vodafone rövid távú céljai között szerepel, hogy a középvezetőik legalább 30 százaléka nő legyen globális szinten. Ennek egyik nagy akadálya az, hogy a nők családalapítás kapcsán - akár életükben többször is - hosszabb időre megszakítják karrierjüket, így számukra kihívást jelenthet a munkába való visszatérés. A Vodafone ezért több olyan kezdeményezést is megvalósított Magyarországon, melyek célja, hogy ezen változtasson.

Akadályok lebontása

Világszerte 55 millió értékes szakmai tudással rendelkező nő nem tér vissza a munkába egy hosszabb karrierszünet után - jegyzi meg a közlemény. A vállalat szerint a legnagyobb nehézséget a rugalmas munkaidő és a megfelelő képzés hiánya jelenti. E nehézség feloldására 2017-ben a Vodafone Magyarországon is elindította a ReConnect elnevezésű programját, melynek célja, hogy olyan, már vezetői tapasztalattal rendelkező, jobbára női munkavállalókat integráljon vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt.

Tréningekkel és egyéb bevezető programokkal segítik a korábban javarészt vezetőként dolgozó - vagy vezetői potenciállal rendelkező - jelöltek szakmai tudásának, készségeinek felfrissítését, fejlesztését. Sőt, a ReConnect lehetőséget biztosít arra is, hogy az első időben rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál.

Az egyik legfrissebb változás, hogy 2019. január elsejétől a tartós távolléten lévő Vodafone Magyarország munkatársak - akik jellemzően a szülési szabadságot igénybe vevő kismamák - két évig megtarthatják ingyenes dolgozói előfizetésüket és a készüléküket - jegyzi meg a vállalat közleménye.

Nagyon komolyan veszik

Egy vállalat identitását az alapértékei határozzák meg. A Vodafone-nál ezt nagyon komolyan vesszük, ezért minden téren küzdünk az egyenlőtlenségek ellen, és támogatjuk a sokszínűséget - hangsúlyozta Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a cégnél kiemelten fontosnak tartják például a kismamák, valamint a hosszabb szünet után visszatérő munkatársaink intergrációját.

Globális célunk, hogy a nők számára a legjobb munkahellyé váljunk, hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, vagyis, hogy egy adott problémát a lehető legtöbb szemszögből megvizsgáljunk - mondta a vezérigazgató.  Amanda Nelson ugyanakkor azt is kiemelte, hogy ez nem a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetést jelenti. Mind a ReConnect program, mind tartós távollétre szoruló kollégák támogatása ugyanúgy vonatkozik férfiakra, mint nőkre - mutatott rá.

A vezérigazgató szerint az édesapákról sem feledkeznek meg: gyermekük születésekor kéthetes fizetett apasági szabadságra jogosultak, azaz a Magyarországon törvényileg előírt 5 napon felül további 5 napot vehetnek ki - tette hozzá.