Varga: kezdődhet a Budapest-Belgrád vasútvonal kivitelezése

Magyarország kormánya nevében a Pénzügyminisztérium benyújtotta a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának megvalósítására vonatkozó hitelkérelmet a Kínai Eximbank részére - jelentette be Varga Mihály. Az elbírálást követően kerülhet sor a hitelszerződés aláírására, így a tervezési és engedélyezési munkálatokkal elindulhat a beruházás kivitelezése.
Domokos Erika, 2019. június 6. csütörtök, 17:47
Fotó: Unsplash - Pradeep Susarla. A kép illusztráció.

A beruházást kivitelező fővállalkozókkal május 24-én írták alá a Soroksár-Kelebia vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést, amely a Kínai Eximbankkal kötött hitel-megállapodás elfogadásakor lép hatályba - írta közleményében Varga Mihály pénzügyminiszter. (A magyarországi szakasz kivitelezését a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó, erre alapított RM International Zrt., valamint a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group Kft. álló konzorciumra bízták - a szerk.)

A projektről szóló nemzetközi megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam. A tervezési és engedélyezési munkák a hitelszerződés megkötése után elkezdődhetnek, a cél az, hogy 2023-ra befejeződjön a vasútvonal építése. Ennek érdekében a kormány egyszerűsíteni kívánja a szükséges eljárásokat, és lehetővé teszi, hogy az illetékes hatóságok a szükséges engedélyeket gyorsított eljárásban adják ki.

A Belgrád és Budapest közötti vasútvonal korszerűsítése, a közép-kelet-európai régió egyik legfontosabb infrastrukturális beruházása kínai pénzügyi és technikai hozzájárulással épülhet meg - hangsúlyozta Varga Mihály kiemelve, hogy ez a logisztikai folyosó kínálja majd a leggyorsabb szállítási útvonalat Kína és Európa nyugati fele között. A projekt az Egy övezet, egy út kezdeményezés részeként kapcsolja be térségünket a világkereskedelem egyik legjelentősebb útvonalába.

A miniszter szerint amellett, hogy a vasútvonal hozzájárul a közép-kelet-európai, jelenleg hiányos észak-dél irányú vasúti kapcsolatok bővítéséhez, fontos szempont az is, hogy a kínai cégek az Európába szánt áruk nagy részét a pireuszi kikötőből vasúton juttatják el a kontinensre, a szállítási útvonalért folyó versenyben pedig Magyarország lemaradna a beruházás nélkül - áll a Pénzügyminisztérium közleményében.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2019.06.07 08:52

fizessünk, hogy kína ujgur tartománya lehessünk orbán mandarin uralkodása alatt,
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

flydomi, 2019.06.06 19:02

Bruhahahahahahaah.Es megint a hivo narancs orjongokkel fizettetik meg a dolgot. :)) Kinai hitelbol,amit Kinanak fizetnek vissza jo kis penzert. :D Szeretem,mikor ismet atqrjak a hivok fejet a palankon,mert debilnek nezik oket. :)) De azok is. :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html