Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A TVE szerint a bankkártya igénylése előtt is érdemes tájékozódni a vele járó, egyszeri vagy rendszeres költségekről, és összehasonlítani a bankok erre vonatkozó ajánlatát.

Az egyesület tíz szempont alapján kilenc bank (Budapest Bank, CIB, Erste, K&H, Magnet, MKB, OTP, Raiffeisen, Unicredit) bankkártyára vonatkozó ajánlatát vizsgálta. Ennek során csak a bankok weboldalán található információkat vették figyelembe, és minden esetben az alap számlacsomagot és a legegyszerűbb kártyát választották ki. A kérdés az volt, hogy ha egy laikus fogyasztó a bankok online felületén kíván tájékozódni bankkártya ügyben, akkor a választáshoz leglényegesebb információkat megtalálja-e, és ha igen ahhoz mennyit kell keresgélnie.

A jelek szerint a bankok szűken mérik az információt. Az eredmények alapján az online felületen sok lényeges kérdés rejtve marad a fogyasztó elől. A TVE azt tanácsolja, hogy minden bank oldalán érdemes megkeresni az úgynevezett kondíciós listát is, ahol már lényegesen több adat áll rendelkezésre, de sajnos ott sem kap az átlagfogyasztó választ minden kérdésére. Arról nem is beszélve, hogy a kondíciós listák (hirdetmények), üzletszabályzatok, általános szerződési feltételek értelmezése sokszor nehézkes.

Az összesített szempontok alapján egyik pénzügyi szolgáltató sem kapta meg a maximálisan megszerezhető pontot. Miközben az egyértelműen kiderül mindegyik banknál, hogy a belföldi és a külföldi kártyás vásárlásnak nincs külön költsége, arra sehol sem kaptak választ, hogy külföldi vásárlás vagy pénzfelvétel esetén milyen árfolyammal számolnak.

A legtöbb bank oldalán lehet tájékozódni arról, hogy mennyibe kerül az első kártya, vagy az elveszett kártya pótlása, mennyi a pénzfelvétel költsége saját automatából, de több pénzügyi szolgáltató is akadt, ahol egyáltalán nem vagy nem volt egyértelmű információ ezekről.

A TVE friss listáját az OTP, a Magnet Bank és az Erste Bank vezeti, e bankoknál volt a legkönnyebben megtalálható szinte az összes információ. Úgy tűnik, a Budapest Banknál a legkevésbé fontos a tájékoztatás, ugyanis itt fogyasztóként sok kérdésre nem kapunk egyértelmű választ, és még ennek kiderítése is sok időt vesz igénybe - írta az egyesület közleményében.

Kép forrása: Shutterstock.