Huszonöt millió forint bírság félidőben

A vizsgált vendéglátó-ipari egységek mintegy 40 százalékánál találtak problémát a fogyasztóvédők az elmúlt egy hónapban, a szabálytalanságok miatt 25 millió forint bírságot szabtak ki.
NAPI, 2009. augusztus 14. péntek, 08:38
Fotó:

Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója a nyári idegenforgalmi ellenőrzés-sorozat félidei tapasztalatait összegezve emlékeztetett: tavaly ennél több szabálytalanságot találtak az ellenőrök, akkor a vizsgált üzletek 60 százaléka szegett meg valamilyen szabályt, a kiszabott bírság pedig kétszerese volt az ideinek.

Wittich azt is hozzátette, hogy igazán kirívó szabálytalanságra idén még nem derült fény.

Az NFH ellenőrizte a taxiszolgáltatást is, itt az esetek mintegy ötödében találtak szabálytalanságot. Elsősorban a taxaméterrel voltak problémák, illetve sok esetben nem adtak nyugtát vagy előre megállapodtak a fuvardíjban.

Az NFH június 22-én indította el két hónapos ellenőrzés-sorozatát, amely az idegenforgalmi szempontból fontos helyekre, eseményekre, szolgáltatásokra fokuszál.

HOZZÁSZÓLÁSOK