Így áll a magyar téligumipiac

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek - derül ki a Goodyear felméréséből.
MTI, 2016. december 11. vasárnap, 08:29
Fotó: Reuters

A piaci értékesítési adatok szerint 2014-ről 2015-re a téli gumiabroncs-piac 0,2 százalékkal nőtt Magyarországon, nyári és téli gumiabroncsból összesen 2,4 millió újat értékesítettek. Tavaly az összes eladott gumiabroncs 52 százaléka volt téli, 48 százaléka nyári.

A téli gumi ára többnyire 10 és 35 ezer forint közötti, ami mérettől és típustól függ. Négyévszakos abroncsot az autósok kevesebb mint 3 százaléka, javarészt férfiak használnak.

A Goodyear felméréséből kiderül, hogy az autósok közel tíz százaléka november végén is nyári gumival jár, és a megkérdezettek mintegy fele nem tudja, mikortól számít kopottnak és lecserélendőnek az abroncs.

A megkérdezett női vezetők 13 százalékának, a férfi sofőrök közel 6 százalékának autóján volt nyári gumi november végén. A legtöbb autós akkor tartja fontosnak a téli gumit, amikor leesik az első hó, nem pedig akkor, amikor az ajánlott, vagyis 7 fok alatti hőmérséklet esetén.

A válaszadók 17 százaléka nem tudja, hogy milyen gyakran kell ellenőrizni a profilmélységet az abroncsain, több mint fele úgy gondolja, hogy elég, ha szezon elején megnézi, jóllehet havonta, vagy hosszabb út előtt mindenképpen ajánlott az ellenőrzés.

HOZZÁSZÓLÁSOK