Magyarországon kormányrendelet határozza meg, hogy utazásszervezéssel csak abban az esetben foglalkozhat bárki, ha rendelkezik vagyoni biztosítékkal, amelynek megújítási határideje minden évben október 31-e - hívja fel a figyelmet az Aegon biztosító. A nem várt helyzet, a csőd vagy fizetésképtelenség nem feltétlenül az utazásszervező hibája, vagy bűnös magatartása miatt következik be, azonban valamilyen biztosítékra szükség van.

Az utazási irodák három lehetőség közül választhatnak: letétbe helyezik az előző évi eredményük alapján kalkulált összeget, kötnek egy garanciaszerződést egy hitelintézettel, vagy biztosítást kötnek.

A biztosítók között ezen a területen nem dúl olyan kiélezett árverseny, mint a szintén ősszel zajló kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban, ennek oka, hogy ezen a területen csak olyan biztosítók tevékenykednek, amelyek foglalkoznak utasbiztosítással is. Ugyanakkor van kockázat is az utazásszervezésben, hiszen csak Magyarországon több mint másfél milliárd forint kárkifizetést teljesítettek a biztosítók az elmúlt 10 évben, ami az 500-550 vállalkozásból álló iparágra vetítve komoly összegnek tekinthető.

Az Aegon Magyarországnál jelenleg 68 vagyoni biztosíték biztosítás van, ami a piac 10-15 százalékát jelenti. Piacra lépése óta két iroda csődjénél kellett kártalanítania az utasokat, a Baobab Travel után 13 millió forintot, míg a West Tour EC után 8 millió forintot fizetett ki a biztosító.