Így segíti a Google a magyar cégeket

További 20 ezer kkv elérését célozza meg a Google a Digitális Workshop programjával 2018 végéig. Az ingyenes képzésre idén 35 városban jelentkezhetnek az érdeklődők - írja közleményében a szoftveróriás.
Szabó Dániel, 2018. június 1. péntek, 12:06
Fotó: Pixabay

Magyarország a digitalizáció terén az elmúlt években átlagos fejlődést mutatott fel, de még ezzel együtt is csak a gyengén teljesítő uniós tagállamok közé tartozik. Az Európai Bizottság legfrissebb, digitális felkészültséget mérő DESI indexén hazánk összpontszáma alapján a 28 uniós tagállam között a 23. helyen áll 46,5 ponttal. Tavaly az ország 44,2 pontot ért el, ami akkor a 22. helyre volt elég. Az adatokból az is kiderül, hogy fájóan hiányoznak a digitális alapkészségek - ahogy arról korábban részletes cikket közölt a Napi.hu.

Ezt a digitalizációs problematikát próbálja meg orvosolni a Google Digitális Workshop programja, amelynek elsődleges célja, hogy csökkentse a magyar munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést. Az ingyenes képzések, eszközök és a személyes konzultációs lehetőség mind arra hivatott, hogy segítse a résztvevőket a megfelelő tudás megszerzésében, mely nagy lépést jelent majd mind a karrierépítésben, mind a saját üzletük fejlesztésében.

Most a szoftveróriás egy újabb szintre lépett, pénteken elindította: a "Grow with Google" elnevezésű platform is elindul, mely magában foglalja az összes képzési lehetőséget: online és offline előadások, ingyenesen elérhető eszközök.

"Nagy öröm számunkra, hogy már 35 ezer kis- és középvállalkozás vett részt az online képzésünkön, vagy vett részt  a 100 workshop és a 4000 személyes konzultáció valamelyikén, melyeket országszerte 26 városban szerveztünk." - mondta el Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője a közlemény szerint a pénteki sajtóeseményen.

A visszajelzések alapján a Digital Workshop jól működik: egy hatástanulmány alapján a  képzésből a résztvevők a a weboldalfejlesztés és keresőmotor-optimalizálás témakört, az analitikában hasznosítható eszközök megismerését és az online tartalom létrehozásával kapcsolatos előadásokat tartották a leghasznosabbnak. A válaszadók háromnegyede sokkal magabiztosabbnak érezte magát digitális képességeik terén a tanfolyam után.

A kutatásban résztvevők 95 százaléka azt a visszajelzést adta, hogy az előadások nagy szerepet játszottak későbbi, exporttal kapcsolatos döntéseikben, 10 százalékuk pedig már megkezdte a határon túli terjeszkedést, míg 8 százaléka három hónappal a tanfolyam befejezése után új munkahelyeket teremtett.

A digitális fejlettségre érdemes figyelni: az európai gazdaság és társadalom digitális átalakuláson megy keresztül. Szakértők arra számítanak, hogy ez lehetőséget kínál a növekedésre, fejlesztésre és munkahelyek teremtésére. Ennek az átalakulásnak a következtében folyamatosan változnak azon képességek tárháza is, amellyel a munkakeresőknek, illetve a saját üzletüket bővíteni kívánó vállalkozóknak rendelkeznie kell. Az elkövetkezendő 10-15 évben, a digitalizáció megváltoztatja majd az általános munkakörnyezetet, 21 millió új munkalehetőség nyílik majd meg és a munkahelyek 90 százalékában már valamilyen szintű digitális tudásra lesz szükség.

A fotó forrása: Pixabay.

HOZZÁSZÓLÁSOK