A takarékos vásárlás legelterjedtebb módja itthon és 28 európai tagállamban a kiárusítás és a promóció. Magyarországon a legtöbben ezeket használják arra, hogy a napi árubeszerzéseiknek spóroljanak. A magyarokra korábban nem volt jellemző a spórolás, ám a német diszkontok és a fogyasztás németes kultúrájának megjelenésével a germán vásárlói tudatosság is megjelent a magyar fogyasztói társadalomban.

Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között. A válaszadók 55 százaléka kuponokat használ, mint az amerikai fogyasztók jelentős része. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik (38), majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre (37).

A Nielsen által vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok - 95-98 százalékos mutatóval.

Legkisebb arányban jellemző ez a dánokra (71 százalék), hollandokra (74), svájciakra (75) és svédekre (77). Legmagasabb a kiárusítások és promóciók kihasználása hazánk mellett, szintén 77 százalékos említéssel Törökországban. Legkevésbé élnek ezekkel a lehetőségekkel a belgák, hollandok, lengyelek és oroszok (44-47 százalék). A cseheknél szembetűnik, hogy a viszonylag kedvező áron kapható nagy kiszereléseket 51 százalékuk részesíti előnyben. Arányuk a horvátoknál és lengyeleknél is magas, egyaránt 45 százalék. Ugyanakkor az európai átlag csak 35 százalék.