Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
De melyek azok a "speciális elemek", amelyek jellemzőek, illetve amelyek visszatérőek ezekben az ügyekben a tapasztalatok szerint?
Veszélyeztetett korosztály
A legnagyobb veszélynek az egyedül élő, időskorú, nyugdíjas fogyasztók vannak kitéve, akiknek a hiszékenységét és befolyásolhatóságát használják ki a termékbemutatós cégek.
Az érdeklődés felkeltése - hívogató, csalogató telefonhívások
Legtöbbször telefonos megkeresések eredményeképp jutnak el a fogyasztók a különböző termékbemutatós előadásokra. A panaszosok rendre arról számolnak be, hogy a telefonvonal túlsó végén egy kedves női hang invitálja őket - szinte minden esetben - egy ingyenes, általános egészségügyi állapotfelmérésre illetve szűrésre. Szintén a figyelem felkeltésére szolgál, hogy forradalmian új (alternatív) gyógymódok megismerését, továbbá kedvezmények, valamint nyeremények lehetőségét helyezi kilátásba az ügyfeleket felhajtó telefonáló.
Értékesítési gyakorlat - jól kigondolt, előre felépített stratégiák
A résztvevők hasonlóan adják elő a bemutatókra történő megérkezésüket követő eseményeket is. Személyes adataik felvétele után, valamilyen orvosi "csodaeszközzel" végeznek rajtuk vizsgálatokat/méréseket, majd amíg annak kiértékelése zajlik, különböző filmeket vetítenek le számukra (időskori) betegségek következményeiről. Sokszor "nyereményjátékokat" is rögtönöznek a helyszínen, gyakran borítékok rejtik a "vissza nem térő lehetőséget", miszerint "csak most" van lehetősége a fogyasztóknak "kedvezményes" áron terméket vásárolni.
Pszichikai nyomásgyakorlás
Ezt követően az előadásra látogatók megkapják a "kiértékelt" eredményeiket - általában negatív, egészségromlást valószínűsítő adatokat -, melyek alapján "megoldásként" a cégek saját termékeiket ajánlják megvételre. Majd az általában jó megjelenésű, határozott fellépésű, kiváló kommunikációs képességekkel rendelkező, hitelesnek tűnő üzletkötők, több esetben "álorvosok" kezdik meg érvelésüket a termékek megvásárlásának az érdekében. Nem riadnak vissza az olyan kijelentésektől sem, mint például ".. az Ön érdeke, hogy megvegye ezt a terméket, ha a következő karácsonyt is az unokákkal szeretné tölteni" vagy a termék, általában több százezres vételárát illetően "... ez nem egy magas összeg, ennyit manapság minden embernek tudnia kell áldozni az egészségéért". Az ilyen és ehhez hasonló kijelentésekkel, valamint rábeszéléssel addig győzködik a fogyasztókat, mire az esetek túlnyomó részében vásárlás, azaz szerződéskötés nem történik.
Helyzetfelismerés - késő bánat?
A fogyasztók beszámolóiból kitűnik, hogy sokszor csak azért vásárolják meg a cég termékét, hogy minél hamarabb szabadulhassanak a bemutatóról, ezzel pedig minél hamarabb véget vessenek a rájuk gyakorolt lelki nyomásnak. Emiatt sokan a régóta félretett pénzükből vásárolnak, vagy épp bonyolódnak hosszú lejáratú kölcsönszerződés megkötésébe is, melyet utóbb megbánnak.
Mire figyeljenek a fogyasztók? - Hasznos tippek, tanácsok
A fogyasztók, hogy rendezetlen jogvitájukat illetően ingyenesen kaphatnak jogi segítséget a független, szakmai alapon eljáró békéltető testületektől.
Ahogy már a korábban kiszivárgott képekből sejteni lehetett, az új Maybach-Mercedes tanulmányautó nem csak stílusában meglepő ? a nagy limuzinok és a terepjárók keresztezése még ma sem megszokott ? de méreteiben is.
Pegazus_a_borbarat, 2016.08.24 19:43
És milyen igazuk volt! Ön bizonyára naponta váltogatta oda-vissza a befektetési alapokat, meg a devizákat, az bizonyára nem tűnt fel önnek, hogy minden alaphoz oda van írva, "Az ajánlott befektetési időtáv 3-5 év". Így nem csoda hogy csak bukott... Jajjjj... Ön igazi balek, és még reklámozza is...
Ha ha ha