Ikarus Egyedi-csőd: teljes megtérítést ígérnek 2025-re

A nemrégiben csődvédelmet kért Ikarus Egyedi Kft. 100 százalékos adósság-megtérítést ígér beszállítóinak és hitelezőinek - írja közleményében a cég.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 23. csütörtök, 09:08
Fotó: Pexels

Csütörtökön megküldött reorganizációs terv - és benne az egyezségi javaslat - szerint megegyezés esetén a cég folytatni tudja a termelést. Állítják, 7 év alatt minden tartozásuk kiegyenlítik.

A terv értelmében az Ikarus Egyedi Kft. a bejelentett hitelezői követelések 100 százalékos megtérítését vállalja, legkésőbb 2025. szeptember 30-ig. A reorganizáció alapja a termelés helyreállítása, ami teljes mértékben hasznosítaná az egyébként csak töredék áron értékesíthető, már beszerzett alkatrész-készletet. A meglévő készletek a közeljövőben minimális befektetéssel is lehetővé teszik 70 csuklós busz, 9 onkológiai szűrőbusz és 6 darab elektromos busz készre szerelését. A termelési terv szerint a buszgyártás a hetedik év után válik saját tőkével finanszírozhatóvá.

A reorganizáció elfogadása mellett azzal érvelnek, hogy a vállalkozások jogos követelései egy esetleges felszámolás esetén az egyezségi ajánlatban leírtaknál jóval kisebb mértékben, vagy egyáltalán nem térülnének meg. A termelés újraindulása egyúttal a már üzembe helyezett járművek szervizelési hátterét is visszaállítaná.

A cég meggyőződése, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a meglévő portfóliójával, felhalmozott készleteivel és munkatársai szakértelmével hosszú távú és kiegyensúlyozott szerepet tudna vállalni a városi és elővárosi közlekedéshez szükséges járműflotta megújításában Magyarországon - írják csütörtöki levelükben.

A fotó forrása: Pexels.com/Mike.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2018.08.23 16:00

@kanri:
ideje lenne tovabblepni, mondjuk a kalocsai paprika helyett lehetne kalocsai urakademia. csak lesne az eu, hogy milyen mennyisegu penzt ki tudnak dobni a magyarok az ablakon, majd jol meg is indokoljak, hogy ez k+f kiadas... :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2018.08.23 14:38

@atombandi: jajjj...ne adj tippet. Még ebből is lenyúlás lesz valamilyen fityeszesnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2018.08.23 13:57

nem ertem ezt a magyar buszgyartas hype-ot. minek ebbe penzt olni, ha sose lesz nyereseges? miert nem urhajokat gyart magyarorszag? az is garantaltan veszteseges lesz. azon kivul, hogyikarus emblema lesz rajta, milyen elonnyel szolgal? lathatoan se gepsorok, se szakemberek nincsenek, es a birodalmi knowhow sem kompatibilis a 21. szazadi elvarasokkal. minden evben becsodol 3 buszgyarto, kell ennel jobb mutato arra, hogy veletlenul se vagjanak bele?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.08.23 09:39

Erről megkérdezték Széles Gábort is??? Számomra világos, hogy ki akar egy újabb céget szétverni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html