Kínai kézbe kerül a legendás magyar buszgyár telephelye

Több sikertelen árverés után egy elektromos autókat összeszerelő vállalkozás jelentkezett a legendás buszgyár jelenleg holland tulajdonban lévő mátyásföldi telepének megvásárlására - tudta meg a Népszava.
Domokos László, 2019. augusztus 17. szombat, 10:01
Fotó: Pixabay

Megveszik a főváros egyik legnagyobb és legrosszabb állapotban lévő ipari parkját. Kovács Péter XVI. kerületi polgármester bejelentése szerint egy olyan kínai háttérrel rendelkező magyar cég lenne a vevő, amely fő tevékenységként elektromos autók összeszerelését végezné a 28 hektáros, teljesen lepusztult területen, emellett kínai áruk elosztó raktárbázisát hozná létre.

A tulajdonosváltás jogi folyamata épp csak elkezdődött, így a vevőkről hivatalosan nem lehet ennél többet tudni. A napilap hiába kereste a terület tulajdoni lapján végrehajtóként megnevezett ifjabb Dienes Árpád irodáját, nem adtak felvilágosítást a megállapodás egyetlen részletéről sem, a vásárlás tényét viszont nem cáfolták, ahogy az eddigi tulajdonos Felikon Kft. munkatársai sem, bár a cég vezetői elzárkóztak minden nyilatkozattól.

A Népszavának a kínai-magyar gazdasági kapcsolatok több szakértője is elsőként a BYD, Kína vezető elektromos és hibridautó gyártójának nevét említette lehetséges vevőként, mondván, hogy a cég már jelen van Magyarországon, 2017 áprilisában nyitotta meg első itteni üzemét, amely egyben a cég első buszgyára Európában.

A Mátyásföld és Sashalom határán fekvő iparterület tulajdonosa a Felikon Kft-n keresztül a holland Atlas Estate Ltd. ingatlanbefektető csoport. 2006-ban és 2009-ben még pályázatokat nyertek csarnokfelújításra és inkubátorház fejlesztésre, de az Opten céginformációs adatbázisa már jó ideje a kiemelten magas kockázatú cégek között tartja nyilván a vállalkozást. A tartozások miatt több jelzálogjogot is bejegyeztek a területre.

HOZZÁSZÓLÁSOK