A két város között olyan új, kötöttpályás közlekedési kapcsolat jön létre, amely a településeken belül villamosként, míg azokon kívül vonatként közlekedik. Így Hódmezővásárhelyen 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással.

A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az Ady Endre utca - Tóalj utca - Szőnyi utca - Andrássy utca - Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon, a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. Szegeden villamosvonal épül az 1-es villamos Rókus megállóhelye és a 135-ös számú vasútvonal között. A részletes feladatot a tenderdokumentáció tartalmazza.

Ajánlatot az a cég tehet, amelyiknek a megelőző három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte a 6 milliárd forintot, és ebből a vasútépítés, vagy vasútátépítés legalább 3 milliárd forint volt.

Az ajánlattételi határidő február 15. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőségi kritériumok. A tervezésre és kivitelezésre 20 hónapot írt elő a NIF, amit nem lehet meghosszabbítani.