Áttörésnek is tekinthető, hogy elektromos autókat üzemeltető taxitársaság indul Budapesten. A Greenlite Kft. néven startoló bérfuvarozó cég a tervek szerint 65 Nissan Leaf kocsit állít üzembe, egy éven belül pedig megduplázzák a flottát. A most induló vállalkozás többségi tulajdonosa a szolnoki székhelyű Externet telekommunikációs cég. (Szakmai körökben egyébként az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit pontosabban annak tulajdonosát Veres Istvánt vélik felfedezni. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen öt évvel ezelőtt már indult egy GreenTaxi néven futó cég, amelyet a sajtó Veres  István érdekeltségének tartott. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt -  ma már nem működik és  a cégnyilvántartásban sem szerepel. )

A budapesti taxis piacon újdonságnak tartják az új cég megjelenését. A budapesti taxis rendelet hatályba lépése óta ugyanis jelentősen csökkent az utakon futó taxik száma. A szigorú feltételeknek ugyanis sok, eddig taxizásra használt kocsi nem felelt meg, új euro 5-ös motorral felszerelt gépkocsi vásárlásra pedig csak kevés  taxisnak és cégnek van pénze. A legjelentősebb flottája, több mint ezer autó a Főtaxinak van, a második helyen álló CityTaxinak körülbelül nyolc száz.

A rangsor harmadik helyén 500-500  kocsival három  cég osztozik: az RT5, a 6x6 és a TaxiPlus.  A tavalyi adatok szerint   az egymilliárd forint feletti árbevételt elérő és így is  piacvezető Főtaxi mögött az RT5 Holding Kft.  ért el kiemelkedő árbevételt 2014-ben. A harmadik 518 milliós forgalommal a City Taxi, majd a középmezőny következik: a 6x6 Taxi, a Taxi4, a TaxiPlus egyenként 200-200 millió forint körüli éves árbevétellel.

Érdekes bírósági döntés született a közelmúltban egy, a fővárosi taxispiacot jelentősen befolyásoló ügyben. Az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetőjét Horváth Csabát azért jelentette fel a cég egyik tulajdonosa az Investment Control Kft. ,mert megítélésük szerint a taxiscég vezetője 2011-ben valótlan tartalmú nyilatkozatot tett arról, hogy az Investment Control nem kíván élni a törzstőke emelés során elsőbbségi jogával. A tagok ekkor 21 millió forintos tőke emelésről határoztak, amelyet a Investment Control megtámadott. A Fővárosi Ítélőtábla ezt elfogadva 2012 decemberében hatályon kívül helyezte. Az ügy érdekessége, hogy bár a Budapesti V. és XIII. kerületi Ügyészség bizonyítottnak látta a magánokirat hamisítás vétségét, de az RT 5 Taxi vezetőjét "megrovással és rosszallással" minősítette, vagyis ügyészi megrovással zárta le a vitatott pert. Az ügyészség szerint ugyanis a magánokirat hamisítás olyan csekély fokban veszélyes a társadalomra, hogy ennél súlyosabb elmarasztalás/büntetés szükségtelen. Ugyanezen ügyben tett feljelentést az Investment Control a NAV Közép-magyarországi Regionális Bűnügyi Igazgatóságánál is. Itt azt panaszolták be, hogy a cég 2013-ban szabálytalanul emelt tőkét, hogy a taxistevékenységhez szükséges engedélyt megkapják. A lefoglalt dokumentumot alapján a NAV a szabálytalanság tényét határozatában meg is erősítette - majd a nyomozás megszüntetését rendelték el.

A taxiscégek mérlegét tanulmányozva több érdekes "apróságra" lehet bukkanni. A 6x6 Taxi például 200 millió forinttal növelte eszközállományát  -  árbevétele 2014-ben mindössze 270 millió volt -  de a mérlegből nem derül ki, hogy milyen jellegű eszközökkel bővítették a vállalkozást. A City Taxi 471 millió forintos bevételét 47,4 millió forinttal "fejelték meg". Ez utóbbi "működési költség hozzájárulás" címén került könyvelésre, egyéb bevételként. A veszteséget is csak úgy tudták elkerülni, hogy 10,9 millió forintos rendkívüli bevételt tettek a mérlegbe.

A MaxTaxi - amely Reklámtaxi Kft. éven fut - ellen  pedig folyamatosan indultak tavaly végrehajtási eljárások. Az RT5 Taxi Holding - a cég 2013-ban olvadt össze a Budapest Taxival - beszámolójából ugyanakkor az derül ki, hogy a 981 milliós árbevételhez szabálytalanul csoportosítottak át 292 millió forintot - így a cég árbevétele 1,2 milliárd forintra nőtt. A közel 300 milliós tétel az éves beszámoló szerint tagdíjbevételekből származott. A Tele5 Taxi Hungary Kft. 2014-es árbevétele mindössze 16,6 millió forint volt - ez a cég volt az egyetlen a 10 budapesti nagy taxiscég közül, amely veszteséggel (7,8 millió forint) zárt.