Ilyen vonatokkal is utazhat, ha szerencséje van

Vasárnap reggel, Budapest-Déli pályaudvar és Győr között állt forgalomba a MÁV-START tavaly nyáron megrendelt 15 darabos FLIRT-flottájának első két szerelvénye. Ezzel már 110 darabból áll a korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonat-állomány, amely év végére 123 egységre bővül - közölte a társaság.
Napi.hu, 2016. július 3. vasárnap, 10:02
Fotó: Napi.hu

A 15 új járműből 6 darab a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Tatabánya-Győr, 9 darab pedig a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém és Budapest-Füzesabony-Eger viszonylaton közlekedik.

A 2007-2010 között forgalomba állított 60 darab, "piros FLIRT" vonat Budapest-Győr-Hegyeshalom-Rajka, Tatabánya-Oroszlány, Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros, Budapest-Hatvan/Füzesabony, Hatvan-Szolnok és Budapest-Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest-Monor-Szolnok, Budapest-Sülysáp-Szolnok, Budapest-Hatvan-Eger és Budapest-Záhony között is közlekedik.

Az új, 42+6 darabos flottába tartozó "kék FLIRT-ök" a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Vác-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác, Budapest-Monor-Cegléd és a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között járnak. A nyári menetrend idején a Balaton déli partjára vonatozók is élvezhetik a légkondicionált motorvonat gyorsaságát és előnyeit.

A 15 FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból - 85 százalékban EU támogatásból - fedezi a vasúttársaság. A tizenöt egységet decemberig adja át a személyszállító vasútvállalatnak a Stadler. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni, de további 40 darab nagykapacitású, emeletes motorvonat beszerzését is előkészíti.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.07.03 10:18

Szokásos mávos hazugság. Akadálymentes. Ja, ha már a peronon vagy, ahhoz többszáz lépcsó fel, többszáz lépcső le.
És vagy a vonatot késed le emiatt, vagy a buszt.
Ebben a qrva országban minden szemét módon van kitalálva.
Amocskos, idióta vezetőink direkt szopatják népet. Lépcsőzzé, mindent mindenhol körbe kerüljé, két pont között a legrövidebb út a qrva görbe.
Barom vezetőink vannak.
Egyébként több helyen úgy épített meg a peront, hogy a Stadlernak hiába van több nyíló lépcsője, a peron miatt nem tudja nyitni, ezért mégiscsak nagyobbat kell lépni.
A hülyeség is hungarikum.
Az utasoknak perközösséget kellene alkotni, s perelni a mávot a lépcsőtréningek megszüntetése miatt. Ha itthoni bíróság nem ítél emberszerűen, nemzetközi bíróságra kell vinni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html