Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Beck Reisen Kft. 2010. februárja és májusa között - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás a 2010. évben a fogyasztóknak egyiptomi, nílusi hajóutakról, illetve az éves Beck utazási klubtagságra vonatkozó nyereményekről adott megtévesztő tájékoztatásokat. Az utazásszervező emiatt nyolcmillió forint bírságot kapott. A bírság kiszabásakor a GVH tekintettel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a Versenytanács korábban már hasonló ügyben állapított meg jogsértést.

A Beck Reisen Kft. 2010 februárja és áprilisa között több lapban megjelentetett keresztrejtvénnyel kapcsolatban valótlan tájékoztatást adott a nyereményként feltüntetett nílusi hajóút kapcsán felmerülő költségekről. 2010 áprilisában és májusában számos fogyasztónak megküldött direkt marketing levelekben a fogyasztók arról kaptak tájékoztatást, hogy megnyertek egy 8 napos nílusi hajóutat, "garantáltan ingyen". A levelekben nem tettek említést a hajóút igénybe vételével kapcsolatban felmerülő egyéb költségekről - áll a hivatal közleményében.

A levelekben arról is tájékoztatást kaptak a fogyasztók, hogy egy éves tagságot nyertek a Beck utazási klubba, amelynek értéke 35 000 forint. Kiemelték, hogy a nyeremény különböző előnyökkel jár a tagok számára, ezáltal a kiválasztottság érzését akarták kelteni a fogyasztóban. A vállalkozás ügyfelei ugyanakkor automatikusan megkapták a klubtagságot, amelynek nem volt nyeremény jellege, s nem került bizonyításra a tagság nyújtotta kedvezmények köre sem.