Ismét megtévesztette a vásárlókat a telemarketinges cég

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Euro Telemarketing s.r.o megtévesztő reklámokat tett közzé a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékével kapcsolatban. A jogsértés elkövetéséért 70 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Napi.hu, 2014. december 15. hétfő, 15:36
Fotó: Napi.hu

A Euro Telemarketing s.r.o 2013 januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból jogsértő módon. (A hivatal a múlt héten a céget 30 millió forintra bírságolta, mivel a Maxilift és a Stem Cell Therapy ránctalanító termékeit olyan ígéretekkel hirdette, amelyek valóságtartalmát nem tudta igazolni, továbbá a vállalkozás megtévesztő árkommunikációt is folytatott.)

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o  a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére, a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni, a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé, a készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas, a készüléket "a készlet erejéig" kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289 000 forintos nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, 
  • a készülék bizalmi jellegű termék,
  • a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része - az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók - fokozottan kiszolgáltatott,
  • a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.

A GVH hangsúlyozza, hogy  az orvostechnikai eszközök gyártása, forgalmazása és reklámozása szigorú szabályrendszer szerint végezhető annak érdekében, hogy a nyilvántartásba vétellel ellenőrizhető legyen a termék előállítása, értékesítése és népszerűsítése, az orvostechnikai eszközök forgalmazásának megkezdése a gyártó által elvégzett megfelelőség-értékelési eljárás eredményeként felhelyezett CE jelöléssel lehetséges, gyógyhatás, illetve egészségre vonatkozó hatás-állítások esetében tudományos megalapozottságot, megfelelő klinikai értékelést vár el a GVH, az értékelésnek tartalmaznia kell azt, hogy milyen indikációra és milyen teljesítőképességgel vizsgálta a vállalkozás az eszközt.

HOZZÁSZÓLÁSOK