Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A cég zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz eladása 9,2 százalékkal, 2,7 millió literre nőtt, míg az eladott palackok száma 8,1 százalékkal emelkedett - ezzel továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák között.

A lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.

A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvíz ágazatra, ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz a pet-palackok árát és a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges pet tonnája 1000 euróba került, jelenleg viszont 1360 eurónál jár. A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben, ez ugyanis szintén emeli a külföldről származó alapanyagok árát. Mindez drasztikus önköltség-emelkedést hozhat, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Ráadásul a boltok, illetve a vásárlók ásványvíz-igénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása - mondta Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

A Magyarvíz Kft. 2017-es árbevétele nettó 7,3 milliárd forint volt, amely 335 millió liter - 219,3 millió palack - ásványvizet jelent.

Idén április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent. A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet - tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt -, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.

A kép forrása: Pixabay.