A BKV szerint a kabát korszerű, mesterséges szálból álló alapanyagból készül. Ez a szál már nem az a műszál, ami a '60-as, '70-es években volt. Jelenleg például a korszerű sportruházat is már 100 százalék műszálból áll. A formaruhák korszerű összetételét az a tény is igazolja, hogy például az olasz rendőrség egyenruhája is ilyen anyagból készült.

A BKV azt is hangsúlyozza, hogy a cég felsővezetői közül többen is hordják a formaruhát, minőségi kifogás részükről nem merült fel.

A ruhahordás szubjektív dolog - fogalmaz a cég -, olyan formaruhát, amely a több ezer munkavállalónak egyaránt megfelel, nehéz találni. Javasoljuk továbbá, hogy a kabátot ne a nyári melegben, hanem akkor próbálják fel, amikor az emberek általában is kabátot hordanak. A nyári melegben hordott bármilyen kabátba természetes, hogy beleizzad a hordója.

A minőségi kifogásokkal kapcsolatban a munkáltató és a szakszervezet között folyamatos a konzultáció, amelynek során a felek egyeztetnek a kérdésben. A munkavállalók az átvétel után kérdőívet tölthetnek ki, itt jelezhetik, ha kifogásuk van a ruhákkal kapcsolatban. Kifogással eddig a munkavállalóknak csak elenyészően kis hányada élt, azokat természetesen igyekeznek orvosolni. "Így kerül most majd például sor nyári nadrág/szoknya próbahordására" - derül ki a cég közleményéből.

A ruhadarabok ára közbeszerzési eljárásban, tehát verseny eredményeként jött létre - jegyzi meg a vállalat.

A Blikk korábban arról írt, hogy a BKV-sok kabátja már 10 perc után fullasztó, a nadrág szúr, irritál. A formaruhákat nagyon drágán vette a közlekedési vállalat, a nadrág például önmagában 13 144 forintba került, ennyiért pedig kiskereskedelmi üzletekben két tiszta pamut- vagy vászonnadrágot is kapni. A műanyag kabát 52 857 forint volt.