Javul a német fogyasztói hangulat

A várt stagnálás helyett enyhén javult a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe októberben, miután a fogyasztók jövedelmi és gazdasági várakozásai egyaránt nőttek - írja az MTI.
Szabó Dániel, 2018. szeptember 27. csütörtök, 10:32
Fotó: Pixabay

A nürnbergi gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatindexe 10,6 pontra emelkedett a szeptemberi 10,5 pontról. Szakértők a szeptemberivel megegyező értékre számítottak. Tavaly októberben 10,8 ponton állt a mutató.

Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató 27,1 pontra javult a szeptemberi 22,2 pontról, de egy évvel ezelőtt még 33,4 ponton járt.

A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük emelkedésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató a szeptemberi 52,6 pontról 57,9 pontra nőtt, míg egy évvel korábban 52,7 ponton állt.

A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató viszont 55,2 pontról 52,9 pontra csökkent, és jóval alacsonyabb az egy évvel korábbi 57,0 pontnál is.

Európa legnagyobb gazdaságának növekedését az utóbbi pár évben a háztartások fogyasztása hajtotta, köszönhetően a rekordmagas foglalkoztatottságnak, a munkahelyek fokozódó biztosságának, az infláció mértékét meghaladó béremeléseknek és az alacsony hitelkamatoknak.

"Dacára a politikai viharoknak, nőtt a gazdaság és a jövedelmek alakulását övező optimizmus. Így a magánszektor kiadásai Németország gazdasági növekedésében fontos támaszt jelentenek" - mutatott rá Rolf Bürkl, a GfK kutatója, hozzátéve, hogy a jelek szerint nem rombolja a hosszú távú gazdasági derűlátást sem az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti kereskedelmi vita, sem a kemény Brexit jelentette fenyegetés.

Németország hazai összterméke (GDP) negyedéves összevetésben 0,5 százalékkal, éves szinten pedig 2,3 százalékkal nőtt április-júniusban. Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a GDP, ami 1991 óta a leghosszabb növekedési szakasz.

A kép forrása: Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK