Jobb menetrendet ígér MÁV

Gyakoribb indulások, könnyen megjegyezhető indulási idők, jobb csatlakozási rendszer. Ezek jellemzik az MÁV december 10-től életbe lépő integrált ütemes menetrendjét - áll a vasúttársaság közleményében.
NAPI Online, 2006. november 27. hétfő, 13:07
Fotó:

Az új menetrendet Kelet-Magyarország jelentős részén, valamint a Budapest-Esztergom és a Budapest-Győr vonalon vezet be a MÁV. Az új rendszerhez tartozó vonalakon 2-3 millió ember számára jelent több vonatot, könnyen megjegyezhető indulási időket, így könnyebben tervezhető utazást. Az ütem, azaz a vonatok gyakorisága általában hatvan vagy százhúsz perc, de egyes esetekben harmincpercenként követik egymást a járatok.

A MÁV vonalain a Dunakanyarban, a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon már 2004 augusztusától ütemes menetrend szerint közlekednek a vonatok. Az új menetrend tetszett az utasoknak is, s beváltotta a vasúttársaság reményeit is. A két vonalon jelentősen, 14 százalékkal nőtt az utasforgalom. A szóban forgó viszonylatok sikere nyomán döntött úgy a MÁV, hogy újabb vonalakon vezeti be az ütemes közlekedést. Így a kelet-magyarországi vonalak jelentős részén, illetve a Budapest-Esztergom, a Budapest-Tatabánya-Oroszlány, a Budapest-Győr járatok is ütemes menetrend szerint járnak majd.

A legfontosabb viszonylatokban - Miskolcra, Nyíregyházára és Szegedre - a hét minden napján óránként járnak majd az IC-k.

Újdonság lesz az úgyenvezett kör-IC, amely kétóránként indul a Keleti pályaudvarról Miskolc- Nyíregyháza felé, ahonnan Debrecen és Szolnok érintésével tér vissza - de már a Nyugati pályaudvarra. Ennek megfelelően a Nyugati pályaudvarról is kétóránként indul kör-IC Debrecen-Nyíregyháza felé, amely Miskolc érintésével a Keleti pályaudvarig közlekedik. Cegléden mind a szegedi, mind a nyíregyházi IC-k megállnak, lehetőséget adva az átszállásra a járatok között. Ezzel hat megyeszékhely - Szeged, Kecskemét, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc - között lesz rövidebb, a jelenleginél akár egy-másfél órával is az eljutási idő. Az új menetrendben az egri, a sátoraljaújhelyi és a mátészalkai közvetlen IC összeköttetés megszűnik, Egerből és Sátoraljaújhelyről kétóránként közvetlen gyorsvonat közlekedik a fővárosba, míg a gyorsabb eljutást választók kétóránként csatlakozhatnak IC-járatokhoz. Mátészalka esetében Budapest felé egy, Budapestről napi két közvetlen gyorsvonat közlekedik, ezen kívül kétóránként lehetséges az IC-kre való átszállás Debrecenben. Így az érintett településeken élőknek sokkal többször biztosítunk kapcsolatot a főváros felé - írja a közlemény, amely hangsúlyozza: az IC-vonatok száma nem a gyorsvonatok rovására nő, a két vonattípusnál egyszerre történik fejlesztés, ezért a gyorsvonati közlekedésben is kétórás ütemesség lép életbe Budapestről Győr, Eger, Sátoraljaújhely és Záhony felé.

HOZZÁSZÓLÁSOK