Megérkezett a boltláncok rangsora a Trademagazintól. Bár a Tesco megőrizte vezető helyét, a cég bruttó forgalma közel 3 százalékkal 740 milliárd forintra csökkent.

A Tesco mögött helycsere történt a 2018-as listához képest, a Lidl ugyanis 685 milliárd forintos forgalommal feljött a második helyre. Ez közel 25 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.

A 2018-as számok alapján még harmadik Spar most is a harmadik helyen zárt, a tavalyi bruttó forgalma a Trademagazin szerint közel 680 milliárd forintot tett ki, ami 10 százalékos emelkedésnek felel meg.

Éveken keresztül nem volt változás a dobogón, egészen mostanáig. Azt, hogy jó ideje a diszkontok a piacbővülés fő nyertesei, 27-28 százalék körüli értékbeni piacrésszel, már régóta halljuk, de arra, hogy a dobogó 2. helyén végezzen 2019-ben egy diszkontlánc, nem sokan fogadtak volna

- kommentálta a tavalyi eredményeket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.

A boltláncok listája
HelyezésBoltláncBruttó forgalom (Md Ft)Változás év/év (százalék)
1.Tesco740-2,8
2.Lidl68524,8
3.Spar679,610,0
4.Coop6432,6
5.CBA5382,1
6.Reál426,92,6
7.Auchan394,91,2
8.Penny Market326,811,8
9.Aldi30017,2
10.Drogerie Markt112,18,4
11.Rossmann95,87,5
Forrás: Trademagazin

A dobogósok után következik a három magyar boltlánc, sorrendben Coop, a CBA és a Reál. Bruttó forgalmuk 643, 538 és közel 427 milliárd forintra rúgott, ami 2-3 százalékos emelkedésnek felel meg. (A Coop egyébként 2018-ban még a második helyen szerepelt.)

A hetedik helyen zárt az Auchan, a főként hipermarketeket működtető cég forgalma mindössze 1 százalékkal 395 milliárd forintra hízott. Majd jön a Penny, amely 11,8 százalékkal közel 327 milliárd forintra növelte a bruttó forgalmát. Az Aldi lett a kilencedik 300 milliárddal, ez 17 százalékos pluszt jelent.

A drogérialáncok közül a DM 8,4 százalékkal 112 milliárd forint fölé növelte a bruttó forgalmat, a rivális Rossmann tavalyi 95,8 milliárd forintja pedig 7,5 százalékos emelkedésnek felel meg.