Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Telekom 2013. október 1. és november 17. között a Next Business XL, illetve Next Business M üzleti mobildíj-csomagokat televíziós reklámokban népszerűsítette.

A megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért - 14 990 és 9 990 forintért - a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe.

A GVH megállapította, hogy ez nem felelt meg a valóságnak, mivel a tévéreklámokban feltüntetett ár csak a negyedik és az azt követő SIM kártyákhoz tartozó előfizetésekre vonatkozott, a reklámokban feltüntetet árnál magasabb árat alkalmazott a szolgáltató, ha az üzletfél csak egy, kettő vagy három SIM kártyához kapcsolódóan kötött előfizetési szerződést, a reklámokban feltüntetett ár akkor sem minden előfizetés esetén érvényesült, ha az üzletfél négy vagy annál több előfizetést kötött, azonban a reklámok e további információkat tartalmazó elemei - a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan - az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfelek számára érthető üzenetté.

A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott, súlyosító és enyhítő körülmények figyelembevételével. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő üzleti gyakorlat az üzletfelek széles körét érte el, a Telekomot az elmúlt 5 évben egy alkalommal már elmarasztalta a GVH a jelen ügyben alkalmazott reklámtörvénybe ütköző magatartás tanúsítása miatt. Enyhítő körülményként értékelte, hogy
az üzletfelek szerezhettek helytálló vagy teljesebb információt más forrásokból a döntésük meghozatala előtt.