A cég ugyanakkor a tavaly debütált kgfb-biztosítás mellett casco- és - az Európai Utazási Biztosítóval – együttműködve - utasbiztosítást is kínálnak. A cég az előzetes tervek szerint 60-70 ezres létszámot tervezett, ehelyett most 100 ezer ügyféllel és 2,45 milliárd forintos díjbevétellel tudnak számolni. Ebben komoly szerepet játszott a „MÁV-kampány”, ahol 28 ezer új ügyfelet tudtak szerezni, akiknek 41 ezer forintos átlagdíja magasabb, mint az év elején megszerzett állományé volt. A Genertel piaci részaránya a kgfb-piacon 1,63 százalékos, Csikós szerint a megszerzett MÁV-os ügyfelek vélhetően a társaságnál maradnak majd. Sebestyén László ügyvezető igazgató szerint a társaság tavalyi sikerében nagy szerepet játszott a rendkívül magas kármentességi kedvezmény, ami a 2009-es kampányban már több biztosító kedvezményrendszerében visszaköszön. A Genertel nem tett különbséget a régi és új ügyfelek között, a társaság díjai így 50 százalékban 2-3 százalékkal emelkedtek, a szerződők negyede átlagosan 7-8 százalékos díjemelést, hasonló arányuk 5-6 százalékos díjcsökkenést tapasztalhat. Bizonyos szegmensekben – például segédmotor-kerékpároknál – jelentősebb díjemelést okoznak. A 29-30 ezer forintos átlagdíjjal számolva a díjemelés Sebestyén szerint nem éri el a váltási ingerküszöböt. A cég az új tarifáknál megszüntette a kármentességi kedvezmény visszavonhatóságát, így az ügyfelek jövőre nem szembesülnek a díjak jelentős év közbeni emelésével. Az igazgató szerint azt a károkozó ügyfelet, aki idén kérte, hogy a díjemelés helyett a biztosító inkább szüntesse meg a szerződést, elengedték. November 3-ig az internetes díjlekérdezések száma – az alkuszokon, illetve a saját honlapon keresztül történő lekérdezésekkel együtt - 1,366 millió volt, az igazgató szerint egy éve hasonló időszakban mindössze 350 ezer tarifálást végeztek az ügyfelek, ez alátámaszthatja azt a vélekedést, hogy valóban rekordot dönt majd a váltók száma. A Genertel 140-150 ezer kötéssel számol január elsejére, mintegy 60 ezer új szerződőt tervez, míg mintegy 10 ezer elvándorlóval kalkulálnak. Az elmúlt napokban 650 szerződést tudtak kötni. Az anyacég „bírálatára”, mely szerint a keresztértékesítés egyelőre nem alakul tervszerűen a társaságnál, Csikós Dániel úgy vélekedett, a MÁV-kampány pont akkorra – augusztusra – esett, amikor előzetesen a keresztértékesítésre szerették volna a hangsúlyt helyezni a marketingben és értékesítésben. A vezérigazgató szerint a mostani kampány már hangsúlyosan a keresztértékesítésre épít – csak tegnap 50 casco-biztosítást tudtak kötni -, sőt épp a casco-termék esetében a mostani kampány során hamarosan új kedvezménnyel jelennek meg.