Jól megy a Porsche Hungáriának

A Porsche Hungária (PH) Kft. tíz százalék körüli növekedéssel, mintegy 35 ezer gépkocsi eladásával zárja az idei évet - mondta Eppel János ügyvezető igazgató kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Dzindzisz Sztefan, 2017. december 12. kedd, 13:15

A magyarországi autópiacon az idén várhatóan 112 ezer személygépkocsit és 23 500 kishaszonjárművet helyeznek forgalomba.  Várakozásai szerint a PH értékesítése 2018-ban tovább bővül, a Volkswagen konszern márkáinak eladásai az összpiacihoz hasonló ütemben, 8-10 százalékkal emelkednek.

Beszámolt arról, hogy a magánvevők aránya 2017-ben tovább emelkedett, már eléri a 40 százalékot. A hitelfelvételi lehetőségek javulásával ebben további tartalékok vannak - fűzte hozzá. Erős volt az év során a flottaértékesítés is - mondta.  A következő időszakban a PH új modellekkel erősít, főleg az SUV-kategóriában. Eppel János megjegyezte: a magyar piac idei bővülésének 70 százaléka az SUV-szegmens erősödésének tulajdonítható. (Átfogó offenzívát indít a VW.)

Az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére közölte: a dízelmotoroknál tavaly elindult szoftverfrissítési program 70 százaléknál tart, várhatóan a jövő év közepén lezárul. Megjegyezte, az érintett járművek 95 százalékánál végzik el az átalakítást, mivel a tulajdonosok egy része nem igényli, illetve nem elérhető.

A Porsche Hungária márkakereskedői 2017-ben az előzetes adatok szerint 13 200 Volkswagent, 3050 Volkswagen-haszonjárművet, 2870 Audit, 12 400 Skodát és 3450 Seatot értékesítettek. Az eladásokból 200 elektromos jármű volt.

A Porsche Hungária Kft. árbevétele 2017-ben mintegy 310 milliárd forint lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK