Jön a kánikula - ennél jobb tanácsokat még nem adott a Tesco

A legnagyobb hazai borkereskedő cégnek számító Tesco a nyár utolsó hétvégéjére várható kánikulára fröccskészítési tanácsokkal is készült.
-x-, 2015. augusztus 28. péntek, 16:34

A Tesco több mint 100 pincészettől, borászattól vásárol magyar bort, a teljes borválaszték több mint fele, vagyis 547 fajta, míg a kiváló minőségű, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott (OEM), Tesco Finest kategóriába tartozó 27 borból 7 prémium minőségű hazai bor. A vállalat a legnagyobb hazai borkereskedő: 2014-ben több mint 17 millió palack magyar bort értékesített.

Az előttünk álló hétvégén a sörök és üdítők mellett várhatóan a fröccs-alapanyagok lesznek a legnépszerűbb italok az áruházakban. Ehhez jöhet jól az alábbi útmutató:

  • Milyen borból? Fröccsnek elsősorban a könnyű reduktív fehérborok és rosék az ideálisak. Ha fröccsöt szeretnénk készíteni, akkor is mindenképpen jó minőségű bort érdemes leemelni a polcról - érdemes figyelembe venni a bor évjáratát is.
  • Szódával vagy ásványvízzel? Ha tehetjük, akkor a fröccshöz szódát érdemes készíteni, de természetesen a szénsavas vizek is megfelelőek, a lényeg, hogy megfelelően szénsavas legyen.
  • Milyen hőmérsékleten fogyasszuk? A legideálisabb a 10-12 fokos hőmérsékletű fröccs.
  • Milyen pohárra szavaz a sommelier? Mindegy, amiből jólesik.

Mindent megkóstolnak

A hazai beszállítók szerepe a borok esetében is kiemelt fontosságú a Tesco számára. A saját márkás boroknál a vállalat technológusai ellenőrzik a borászatokat és az üzemeket, hogy azok megfeleljenek a szigorú minőségbiztosítási követelményeknek. Figyelik azokat a folyamatokat is, amelyek a Jó Gyártási és Higiéniai Gyakorlatot követve biztosítják az állandó, elvárt termékminőséget és elősegítik a folyamatos termékelérhetőséget. Minden más márkájú termék esetében a minőségbiztosítási követelmények betartása a szállító felelőssége, de az áruházlánc ellenőrzi azokat. A borászati hatóság laboratóriumi és érzékszervi vizsgálatok alá veti a borokat, amely alapján meghatározza a bor minőségét és megállapítja jogszabályi megfelelőségét. A hatóság által kiállított forgalomba hozatali engedéllyel és Nébih-engedéllyel rendelkező, belistázásra javasolt termékeket a Tesco minőségbiztosítással foglalkozó szakemberei vakteszt során kóstolják és értékelik.

Ezt keresik a Tescókban
Eladott mennyiség tekintetében az első áras (vagyis az adott termékcsoporton belül a legolcsóbb), illetve az alacsony árkategóriás borokból fogy a legtöbb a hazai Tesco áruházakban. Ha azonban az eladási értéket nézzük, akkor a hazai prémium (1000 forint/palack feletti) borok kategóriája a legerősebb.
Folyamatosan növekszik a rosék, illatos fehérek és a prémium borok forgalma. A régiók közül Villány vezeti a népszerűségi listát, majd a balatoni és az egri régió következik. Ugyanez a régiós népszerűségi lista a már említett hazai prémium borok esetében Villány, Észak-Dunántúl (elsősorban Neszmély és Etyek), és Szekszárd.

"Minden egyes tételt lekóstolunk és visszakóstolunk. Nemcsak az új ajánlatokat teszteljük, hanem a már választékunkban megtalálható borok új évjáratait is, hogy vásárlóink mindig egyenletes minőséget kapjanak. A tesztelés során elvárás, hogy a fajtaborok legyenek tiszták, mutassák a fajtajelleget, és természetesen legyenek finomak" - mondta Réti György, a Tesco-Global Áruházak Zrt. magyarországi borbeszerzője.

Díjazott Tesco-borok

"A legfontosabb szempont a borok minősége, ezért vakteszten értékeljük azokat. Saját márkás termékeink értékelésében a vállalat minőségbiztosítási kollégái is részt vesznek. A minőség mellett nagyon fontos tényező a jó ár/érték arány, valamint a borok kiválasztásakor természetesen a fogyasztók igényeit is szem előtt tartjuk. A döntésben nagy segítséget nyújt a beszállítók tapasztalata, tudása, és folyamatosan figyelünk az aktuális trendekre is" - tette hozzá Pálinkás Gábor, a vállalat borszakértője.

A beszerzési szempontokat követve az áruházlánc állandó választékát képezi például a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérje, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos Rozéja, és a Bock Pince 2013-as Kékfrankosa. Ezeket a Magyar Bormustra országos borverseny szakmai zsűrije aranyéremmel díjazta, míg a verseny főtámogatójaként a Tesco különdíjjal is elismerte. Az áruházakban a vásárlók a Bormustrán díjazott további borokkal, valamint a Tesco Finest kínálatába tartozó magyar borokkal is találkozhatnak. (A díjazott borokról részletesen itt olvashat.)


Cikkünk megjelenését a Tesco támogatta.

HOZZÁSZÓLÁSOK