Jön az új magyar Suzuki - komolyak az esztergomi remények

Az esztergomi Suzukinál tavaly 156 ezer autó készült, ami elmaradt az egy évvel korábbitól, de az új SX4-től sokat várnak a cégnél. Az új modell ősszel kerül az üzletekbe.
Diószegi József, 2013. március 14. csütörtök, 08:24
Fotó: Napi.hu

A gazdasági válság ellenére a Magyar Suzuki Zrt. tavaly 156 070 járművet gyártott, ami 91 százaléka a 2011-es eredménynek - mondta Hisashi Takeuchi, az esztergomi vállalat vezérigazgatója. (Egy évvel korábban tehát 171 700 gépkocsi készült az üzemben). A Magyar Suzuki 2012-es értékesítési árbevétele 1,4 milliárd euró körül lesz. A Magyarországon készült autókat zömmel Németországban, Angliában értékesítették, ezekben az országokban 17-17 ezer járművet exportáltak, de több mint 15 ezer Suzuki került az orosz piacra, a negyedik helyen pedig Franciaország áll, az ötödiket pedig Hollandia vívta ki, ahová több mint 6700 magyar Suzukit exportáltak.

Hisashi Takeuchi elmondta, hogy az elmúlt évben 3300 Suzuki kapott rendszámot, s ez jelentős növekedés az egy évvel korábbi szinthez képest. Az értékesítés növekedéshez jelentősen hozzájárult  a magánvásárlók körében népszerű csere akció. A Suzuki újra első helyen áll a privát szektorban 12,9 százalékos piaci részesedéssel - hangsúlyozta a vezérigazgató, aki kiemelte, hogy a Magyarországon gyártott modellek, a Splash, a Swift és az SX4 mind az első helyen áll saját személyautó kategóriájában (az A,B illetve a C kategóriában). Idén folytatódnak a csereprogramok.

Az új modellt március 5-én mutatták be a Genfi Nemzetközi Autószalonon, a Suzuki az új SX4-et Magyarországon fogja gyártani, az autó ősszel kerülhet a piacra. Ehhez is kapcsolódik, hogy a Magyar Suzuki beszerzési alapú beruházásának értéke tavaly 77 millió euró volt.  Úgy tudjuk, a Suzuki részben az új modelltől az éves gyártási darabszám jelentős növekedését is várja, így mintegy 180 ezer autó készülhet idén az esztergomi üzemben.

Az új SX4 a Suzuki első C-osztályú crossovere. A Suzuki vezetése úgy gondolja, hogy a modellel nagyobb eséllyel tudja növelni mind a magán- mind pedig a flottaértékesítések számát nem csak Magyarországon, de más európai országokban is. Az új SX4-et ugyanis Magyarországról nem csak Európába, hanem a világ más országaiba is exportálni fogják. Így a Magyar Suzuki még fontosabb szerepet játszik majd a Suzuki nemzetközi hálózatában - hangsúlyozta Hisashi Takeuch.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

DCVI, 2013.03.14 10:45

A Duster majd féláron kapható. A terepjáró tulajdonság sokkal jobb, mint a suzukié. Nagyobb a belső tér és a csomagtér is.
Felesleges luxus kütyük nincsenek benne.
Ár-érték arányban verhetetlen.
Ha mondjuk Renault névvel árulnák, mint más országokban még kelendőbb lenne.
A suzuki későn nyitott a piac kihívásaira és ráadásul rossz tendenciában.
Az ár a döntő. Akinél nem számít az ár az meg luxus kategóriát vesz.
A fogyasztásban nincs olyan különbség amiért meg érné a suzukit választani az ára mellett pedig bőven jobb.

Nem azt mondom, hogy rossz és nem kell suzuki.
Kell csak a piac mást vár el a válság óta.
Nézzék meg a renault-dacia-nissan mit lépett: minden szegmenseben a legolcsóbb árakkal jönnek: sandero, logan, lodgy, duster...
2 millióért adnak 0 km-es használható autót és bármelyikkel odaparkolhat a kategória bármely más márkájához.
Magyarországon még divat "márkát" venni akkor is, ha az évekkel idősebb és már rendszeres javításra szorul(na). Ha összeadjuk a fenntartásukra kidobott pénzt olcsóbb lényegesen a szalonautó.

Sokat lehet várni, de azért illik valamit letenni az asztalra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bertalaszlo, 2013.03.14 10:17

A régi sem volt rossz , az ujj eleve jobb lehet. Műszaki tartalma nagyobb mint a Dusteré, és jóval gazdaságosabban üzemeltethető.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2013.03.14 09:52

@tarTosPista: Az új Swift valóban egy baklövés volt. Korszerűbb, mint a régi, de jóval drágább és továbbra is kis autó. Az SX4 sikeresebb lehet, ebben a kategóriában nagyobb a kereslet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2013.03.14 09:39

Sokat vártak az új Swiftől is. Már tudjuk az eredményt.
Vajon mennyit adnak el a Kizashi-ból? Ki ad ki 8,5-9 millát, hogy elmondhassa, Suzukim van? Amerikából kivonult a Suzuki.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2013.03.14 09:31

@DCVI: Németországban 6 hónapig várnak a Dusterre. Amiről pedig elmondható, hogy olcsóbb munkaerő olcsóbban gyárt autót.
Bulgáriában már 2 éve gyártanak a kínaiak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html