A Sakkom Interaktív oldalán ingyenesen letölthető Influencer Magazin az ügynökség influencereket, megbízókat és követőket vizsgáló kutatásainak eredményeit mutatja be.

A top-10 legbefolyásosabb influencer a vállalati marketingesek szerint:

1. Kasza Tibor

2. Dancsó Péter

3. Szirmai Gergely

4. Rubint Réka

5. Viszkok Fruzsi

6. Hosszú Katinka

7. Sebestyén Balázs

8. TheVR

9. Istenes Bence

10. PamKutya,

Az eredmények alapján a véleményvezérek a közvetlenségben, az egyediségben és humorosságban látják csatornájuk legfőbb vonzerejét, a folyamatos érdeklődést pedig elsősorban szórakoztató, személyes és ismeretterjesztő (tartalmakkal tudják fenntartani.

A legnépszerűbb youtuberek heti 8-10 megkeresést kapnak megbízóktól, és ennek a fele komoly munka, azaz nem arról szól, hogy "ingyen termékért cserébe gyártsanak videót" - írta a Kreatív.

Az is kiderül, hogy az influencerek csupán 14 százaléka jelöli egyértelműen, ha egy cég megbízásából készít tartalmat vagy termékmegjelenítést alkalmaz, 86 százalék csak esetenként tesz erre utalást.

A követők körében végzett kutatás adatai ráadásul azt bizonyítják, hogy a promóció feltüntetése nem von le a végeredmény értékéből, 27 százalékukat egyáltalán nem zavarják a termékajánlók, 45 százalékot pedig csak akkor, ha nem hitelesen tálalja az influencer - mondta Kozarek Andrea, a Sakkom Interaktív szakmai igazgatója.

Címlapkép forrása: facebook.com/KaszaTibor