Fapadosok nélkül eltűnnek a turisták Budapestről?

Léket kaphat a budapesti turizmus növekedése, a magyar főváros elveszítheti a legnagyobb konkurenseivel, Béccsel és Prágával szemben megszerzett pozícióját, ha a fapadosokat vidéki repülőtérre száműzik - vélik a Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők.
Domokos László, 2019. február 26. kedd, 14:42
Fotó: Napi.hu

Tarlós István főpolgármester a múlt héten azt mondta, hogy a légiforgalmi terhelést rövid távon a személyszállító repülőgépek teljes körű éjszakai repülési tilalmával, illetve a zajterhelések hatósági mérésének bevezetésével, hosszabb távon pedig a fapadosok és a teherszállító repülőgépek vidékre irányításával csökkenthetnék.

A Magyar Nemzet szerint három helyszín jöhet szóba az új fapados bázisként: Győr-Pér, Kecskemét és Debrecen. Pér, amely az M1-es mellett helyezkedik el, a fővárostól 96 kilométerre, jelenleg főként az Audi-gyár igényeit szolgálja ki. Ez a reptér a lap szerint csak igen jelentős fejlesztés után lehetne alkalmas a fapadosok által évente szállított 7-8 millió utas ellátására. Kecskeméten éppen most zajlik a repülőtér katonai célúból polgári és katonai felhasználásúvá átalakítása. A repülőtér elhelyezkedése kedvező - jegyzi meg a Magyar Nemzet -, közel fekszik az M5-ös autópályához, távolsága a fővárostól 82 kilométer. Debrecen jelenleg is működő repülőterén ma is bázist tart fenn a Wizz Air, a légikikötő forgalmát idén év végére 700 ezer fő fölé várják. A város Budapestről az M3-M35-ös autópályákon érhető el, távolsága 196 kilométer.

Meglepte Tarlós bejelentése Flesch Tamást, Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnökét, mivel Budapest egyik fő vonzereje a fapados légitársaságokkal lehetséges gyors megközelíthetősége, hogy fél órán belül a városban van a vendég. A dinamikusan növekvő városlátogató turizmus, amely az összforgalomnak legalább a felét adja, éppen ettől kapott nagy lendületet, a jelenlegi közúti és vasúti infrastruktúra ismeretében viszont utópisztikusnak tűnik a fapados repülőjáratok vidékre terelése - írta a Világgazdaság.

Az elnök szerint a plusz 40-50 perces utazás megtizedelheti a Budapestre érkező turisták számát. És a fapados járatokét is - tette hozzá lapunknak Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) alelnöke. Ő is úgy látja, hogy amennyiben 20-30 perc alatt nem jut el a turista a repülőtérről a belvárosba, nem fog ideutazni. A ferihegyi repülőtérről is kell ennyi idő, miközben a többek által emlegetett Kecskemétről nem vezet gyorsvasút a Nyugati pályaudvarra.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rotaryfun, 2019.02.27 08:03

@europeer: Pontosan ! Fesztiválcsürhe kocsmatöltelék a zöme.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2019.02.26 19:13

"Fapadosok nélkül eltűnnek a turisták Budapestről?"
Magyarországnak nincs szüksége a fapadon érkező aljanépe alkoholista bulituristáknak.
Ilyen van itt is bőven.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

intermezzo, 2019.02.26 19:12

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nandras51, 2019.02.26 17:23

Ezek hülye ötletek. Kizárólag Budapest közvetlen közelébe, zöldmezős beruházással épülő repülőtér jöhet szóba. Tutira van olyan hely 25 kilométeren belül, ahol a lehető legkevesebb embert zavarnák a gépek. És mondjuk a lehető legrosszabb a termőtalaj, hogy ne okozzon nagy terméskiesést.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2019.02.26 17:14

Az azért eléggé evidens, hogy nem a repteret hanem tarlóst kell vidékre helyezni..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html