Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium fennhatósága alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. egybeolvad leányvállalatával, a Magyar Kereskedelemfejlesztési és Promóciós Kft.-vel, a fúzióból pedig egy új társaság jön létre HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. néven - olvasható a portál cikkében. Az eddigi, több milliárd forintért kialakított kereskedőházi rendszer megszűnik. A kereskedőházak honlapja jelenleg 41 partnerországot sorol fel.

A külügyminisztérium tájékoztatása szerint az új társaság irányítása alatt a jövőben - a nemzetközi trendeket követve - az eddiginél kisebb számú, területileg és ágazatilag fókuszált exportfejlesztési ügynökségek, úgynevezett exportfejlesztési és promóciós központok jönnek létre. A jelenlegi tervek szerint mindössze öt ilyen központ lesz.

A külügyminisztérium szerint az új struktúra célja a hazai kis- és közepes vállalkozások exportképességének fejlesztése mellett a magas hozzáadott értéket előállító és megfelelő kapacitással rendelkező vállalkozások célzott külpiacra jutásának segítése. Ezt az új társaság kisebb munkaszervezettel látja majd el, amelynek kialakítása jelenleg még folyamatban van. Tehát várhatóan létszámleépítés is lesz a vállalatnál. Az átalakított szervezetet Ligetfalvi Gábor vezeti majd, aki több állami cégben is feltűnt a 2010 óta tartó Fidesz-KDNP-kormányzás óta. (Érdekes vendéget fotóztak le a Parlamentben - ezt a cikket olvasta?)

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a 2012-es alapítása után három év alatt összesen 9,5 milliárd forint üzemi veszteséget produkált. 2016-ban 9,1 milliárd forintos anyagi ráfordítással 5,6 milliárd forintos bevételt tudott összehozni a cég. További részletek a 24.hu cikkében olvashatók.

A képen Oláh Zsanett, a nemzeti kereskedőház volt vezérigazgatója és Temuulin Enkhmunkh, Ulánbátor fejlesztési ügynökségének vezetője látható, forrás: MTI Fotó/Szigetváry Zsolt.