Az önkormányzat a személyszállítási törvény előírásai szerint kiírt pályázatát 2018-ban a DAKK Zrt. - a Volánbusz Zrt. jogelődje - nyerte meg - írja közleményében a hódmezóvásárhelyi önkormányzat. A szerződést nem írták alá, a szolgáltató három módosítást kért, amelyek közül az önkormányzat kettőt elfogadott. A harmadik módosítási kérelmet követő találkozón elhangzott, hogy az írásba nem foglalt közszolgáltatási szerződést közös megegyezéssel meg kell szüntetni. Így a közszolgáltatás folytonossága veszélybe került.

A közpénzek hatékony felhasználása és a gazdasági észszerűség elvének érvényesítése érdekében az önkormányzat hat cégtől - köztük a Volánbusztól - kért ajánlatot a szolgáltatás ellátására. A Volánbusz jelezte, nem kíván ajánlatot tenni. A két pályázó cég közül a Jovány Busz Kft. tette a kedvezőbb ajánlatot.

QP | Quality Placement

Az új menetrendek kialakítását széles körű egyeztetés előzte meg. A megújult tömegközlekedésben alacsony padlós, óránként induló járatok közlekednek, optimalizált útvonalakon, óránként kétszeri átszállási lehetőséggel a tram train legfőbb megállójánál.

A városkártyát kiváltó helyi lakosok, valamint a nyugdíjasok ingyenesen használhatják a járatokat. A városkártya éves kétezer forintos díjával így egy hódmezővásárhelyi dolgozó évente 54 ezer forintot takaríthat meg.

A város vezetésének döntése alapján - bevezetési kedvezményként - az első két hétben jegy- és bérletvásárlási kötelezettség nélkül mindenki számára ingyenesen vehetők igénybe az új helyi buszjáratok - áll a közleményben.

A Volánbusz korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hatályos közszolgáltatási szerződésének megfelelően március 1-jétől is változatlan menetrend szerint indítja helyi autóbuszjáratait Hódmezővásárhelyen, mert a vállalat nem kapott a megállapodás felmondásáról szóló hivatalos értesítést az önkormányzattól.