Kétszázmillió forintot kapnak a Tesco sofőrjei

A Tesco Globál Áruházak Zrt. 2007-ig visszamenőleg összesen 200 millió forintot fizet ki 220 sofőrjének a következő hónapban - közölte a társaság.
MTI-Eco, 2011. február 17. csütörtök, 13:14

Az ügy előzménye, hogy a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 gépkocsivezetője február 2-án felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco ellen, mert álláspontjuk szerint a cég három évre visszamenőleg tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezenkívül követelték a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is.

A KDFSZ korábban az MTI-vel azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. A sofőrök közül 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást.

A Tesco csütörtöki közleményében hangsúlyozza: márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalójának 2007-ig visszamenőleg kifizetik a rendelkezésre állási díjat, tehát nemcsak annak a 13 dolgozónak, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek. Hozzáfűzik: a kifizetés kapcsán az egyéni kalkulációk és egyeztetések még folyamatban vannak.

"Az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 ezer forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg" - hangsúlyozza alá a Tesco.

A Tesco munkaügyi rendszerei - ahogyan azt hatósági vizsgálatok is megerősítették - összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal emeli ki a cég. "Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is" - közölte az áruházlánc.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

doktor bubó, 2011.02.17 13:36

Nehéz elhinni, hogy puszta adminisztrációs tévedés történt. Ha nincs a szakszervezet soha nem derül fény a "pontatlanságra".
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html