Az alacsony és átlagos fizetéssel rendelkező járművezetők 13-23 százalék közötti béremelést kapnak, amely azt jelenti, hogy minimum nettó 200 ezer forint fognak keresni.

A fizikai dolgozók 10-15 százalékos bérfejlesztést kapnak, akárcsak a magasan képzett mérnökök a BKV kötelékében.

Az átlagos emelés idén 15 százalék lesz, amelyből 10 százalék az alapbér-emelés és 5 százalék a bérfelzárkóztatás. A megegyezést várhatóan kedden írják alá.

Tarlós keményen beszólt az EKSZ-nek

A főpolgármester jelentéktelennek minősítette a dolgozók mintegy 10 százalékát képviselő Egységes Közlekedési Szakszervezetet. Tarlós úgy fogalmazott, hogy Nemes Gábor elnök

úgy ugrál a kamerák előtt, mint egy primadonna, ellentétben a másik két, nagyobb szakszervezet vezetőjével.

Erre reagált közleményben az EKSZ. Azt írják:

a BKV-n belül legalább két tucat önálló szakszervezet működik, az EKSZ a dolgozók tíz százalékát tömöríti, s ezzel egyike a 3-4 hasonló méretű, saját taglétszámmal rendelkező legnépesebb érdekvédelmi tömörülésnek. A főpolgármester kiemelt tárgyalópartnerként kezelt, két legnagyobb szakszervezetnek titulált tömörülés nem önálló szakszervezet, hanem - ahogy a nevükben is benne van - szövetség. Vagyis, nincsenek önállóan szervezett tagjaik, hanem sok, az EKSZ-nél is jóval kisebb önálló szerveződést fognak össze.

Az EKSZ egyébkén elfogadja, de mindössze az első lépésnek tartja a BKV béremelési javaslatát, a 10+5 százalékot. Annak ellenére, hogy az ajánlat közel áll az EKSZ eredeti követeléséhez, a három helyett egy évre szóló 15+5 százalékhoz, a szakszervezet felszólítja a cégvezetést, hogy az aláírást követően azonnal kezdje el keresni a következő évekre szóló anyagi forrást, mert a dolgozók egyre nehezebben tolerálják a mostanihoz hasonló, hónapokig tartó bérhuzavonát - írják.