Kevesebb a gond a számlákkal

Javult a számlafizetési fegyelem a magyarországi cégek körében, jelenleg a számláik 62 százalékát fizetik időben a cégek, míg egy évvel korábban ez az arány 56 százalékos volt - derül ki az üzleti információs szolgáltató Bisnode-csoport elemzéséből.
MTI, 2013. december 27. péntek, 13:06
Fotó: Napi.hu

Nemcsak a határidőben fizetett számlák aránya nőtt 2013-ban, hanem a fizetési fegyelmet leíró egyéb mutatók is javultak, ugyanis a cégek rövidebb határidőre, és kisebb késéssel teljesítenek - állítja a Bisnode, amelynek a fizetési tapasztalat programja évente több mint 1,5 millió számlát dolgoz fel. Ennek adatai szerint az átlagos fizetési határidő Magyarországon 28,2 nap volt 2013-ban, szemben a 2012-ben mért 29,5 nappal. A legnagyobb fizetési határidővel a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásával foglalkozó vállalkozásoknál, a papíriparban és az építőiparban kell számolni, ahol 40-50 napos az átlagos számlafizetési határidő.

A közlemény szerint az átlagos fizetési késedelem mérsékelten, de szintén csökkent az elmúlt évben a tavalyi 21,2 napról 20,7 napra. Jelenleg az oktatással, az információval és kommunikációval foglalkozó cégek késnek a legtöbbet számláik kiegyenlítésével, több mint 40 napot a felmérés szerint. Magas, átlagosan 37 napos a számlafizetési késedelem a papíriparban is. A bedőlésektől leginkább fenyegetett építőiparban 24 napot kell várni a számlafizetésre, ugyanannyit, mint a szálláshely-szolgáltatásban és vendéglátásban, illetve a művészet és a szórakoztatás területén.

Az elemzés szerint megyei szinten Heves megyében késnek a legtöbbet, 35 napot a számláik kifizetésével a cégek, de a fővárosban is magasabb, 23 napos a fizetési késedelem az országos átlagnál.

A cégek javuló számlafizetési fegyelme bizakodásra ad okot a Bisnode szerint, de nem szabad elfelejteni, hogy a javulás csak kicsi, míg a számlafizetési késedelem, határidő továbbra is magas. Magyarországon átlagosan 49 napot kell várni egy vállalkozásnak, hogy hozzájusson pénzéhez. Ezalatt történhet olyan esemény, ami a megrendelő fizetőképességét érinti, így nem elég szerződéskötés előtt ellenőrizni a partner megbízhatóságát, hanem folyamatosan nyomon kell követni azt. A fizetőképesség csökkenésére utaló esemény esetén érdemes időben elkezdeni a behajtást - hívja fel a figyelmet a közlemény.

A Bisnode online marketing, kockázatkezelési és üzleti információs szolgáltató, 19 európai országban több mint 3000 alkalmazottja van.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

jobbajobb, 2013.12.27 19:44

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html